شکل هندسی زیبایی که زمین و زهره در گردش به دور خورشید می سازند

CC0 / Pixabay/ColiN00B / شکل هندسی زیبایی که زمین و زهره در گردش به دور خورشید می سازند
شکل هندسی زیبایی که زمین و زهره در گردش به دور خورشید می سازند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخترشناسان هنگام بررسی وضعیت گردش زمین و زهره به دور خورشید متوجه شدند که اگر این دو سیاره را با یک خط به یکدیگر متصل کنیم و حرکت این خط را ثبت کنیم، آنگاه به یک شکل زیبای هندسی خواهیم رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس الرت، اخترشناسان هنگام بررسی وضعیت گردش زمین و زهره به دور خورشید متوجه شدند که اگر این دو سیاره را با یک خط به یکدیگر متصل کنیم و حرکت این خط را ثبت کنیم، آنگاه به یک شکل زیبای هندسی خواهیم رسید.

در این تصویر متحرک الگوی حرکت این دو سیاره را طی چند صد سال نشان می‌دهد و در آن زهره به رنگ نارنجی و زمین به رنگ آبی است. هشت سال زمینی تقریبا برابر با 13 سال در زهره است.

این تصویر متحرک زیبا بر اساس داده‌های "استیون دوچ" دانشمند دانشگاه ویسکانسین ساخته شده است. وی در سال 2012 یک تصویر گرافیکی تعاملی را ایجاد کرد که نزدیک شدن مدار چرخش زهره به زمین را در طول 8 سال نشان می‌داد.

وی گفت: مدارها تقریبا دایره‌ای هستند، بنابراین از این تصویر متحرک نمی‌توان برای پیش‌بینی‌های دقیق استفاده کرد.

تمام سیارات مدارهای بیضوی دارند و این الگوها نمونه‌های ساده شده از آنها هستند. اما به ویژه در مورد زهره چندان هم با واقعیت فاصله ندارند. زهره دایره‌ای‌ترین مدار را بین سیاره‌های موجود در منظومه شمسی دارد.

در یک اندازه‌گیری گریز از مرکز، میزان انحراف مدار سیاره زهره از شکل دایره‌ای 0.007 ثبت شد، در حالی که عطارد که بیضوی‌ترین مدار سیاره‌ای را در منظومه شمسی دارد، دارای گریز از مرکز 0.21 است. این اندازه‌گیری، نسبت بین دورترین و نزدیک‌ترین نقطه مداری از خورشید است و میزان کشیدگی مدار بیضی را نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала