حضور پر‌رنگ زنان در افتتاحیه مسابقات فوتبال جام باشگاه‌های غرب آسیا +ویدئو

© Sputnik / Alexey Nikolskiy  /  مراجعه به بانک تصاویر حضور سامان احتشامی در مراسم افتتاحیه جام جهانی
حضور سامان احتشامی در مراسم افتتاحیه جام جهانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افتتاحیه مسابقات جام باشگاه‌های غرب آسیا با حضور پر‌رنگ زنان عرب در ورزشگاه کربلا بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است‌.

به گزارش اسپوتنیک، مسابقات جام باشگاه‌های غرب آسیا به میزبانی عراق با حضور ۹ تیم از کشورهای عربی عراق، کویت، لبنان، فلسطین، عربستان سعودی، سوریه، یمن، بحرین و اردن آغاز شد. افتتاحیه این مسابقات با حضور، اجرا، رقص و نوازندگی زنان و دختران در ورزشگاه کربلا انجام شد و این افتتاحیه به صورت پخش زنده از تلویزیون دولتی عراق پخش شد. انتشار تصاویر و ویدئو‌های مربوط به این افتتاحیه با واکنش کاربران در صفحات اجتماعی و شکایت اوقاف شیعیان از فدراسیون فوتبال عراق همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

دیوان وقف شیعه عراق به دلیل برگزاری مراسم افتتاحیه بر‌خلاف ضوابط و ویژگی‌های شهر مقدس کربلا با صدور بیانیه‌ای این اقدام را بسیار ناپسند، خروج از حدود شرعی و ضوابط اخلاقی دانست و گفت: حوادث ورزشگاه هتک حرمت به تقدس کربلاست و باید شجاعانه در برابر این حمله غیر‌اخلاقی به مقدسات اسلام گرفته شود. همچنین از همگی خواسته است تا به مسئولیت خود در قبال حرمت اسلام و حرمت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) عمل کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار این‌گونه اعمال انجام شود.
جمعی از کاربران با عنوان این‌که ورزشگاه با هزینه ایران و در ۸ کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) و اباالفضل العباس(ع) ساخته شده است، از برگزاری مراسم با رقص و آواز و حضور بانوان انتقادات فراوانی داشته‌اند. عده‌ای از کاربران ایرانی نیز عنوان می‌کنند زمانی که بپذیریم کشور ما در وضعیتی خاص و متفاوت می‌باشد دیگر از این اتفاق تعجب نخواهیم کرد و در حالی‌که در ایران به سختی با حجاب، آواز و رقص زنان مقابله می‌شود، در یکی از مذهبی‌ترین شهرها چنین مراسمی برگزار می‌شود و این بدان معناست که سبک زندگی به دیگران تحمیل نمی‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by حواشی هنرمندان معروف (@hashiyehiiran) on

ارژنگ امیرفضلی بازیگر ایرانی نیز در قالب طنز گزارشی از اجرای این مراسم افتتاحیه تهیه و در صفحه رسمی خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала