چرا زایمان طبیعی بهتر از سزارین است +عکس

© REUTERS / Hospital das Clinicas da FMUSPآگاهی از حاملگی 45 دقیقه قبل از زایمان + عکس
آگاهی از حاملگی 45 دقیقه قبل از زایمان + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح زایمان طبیعی در بیمارستان ها!

به گزارش اسپوتنیک، در بسیاری از بیمارستان های تهران، طرح تبلیغی برای فراگیر شدن زایمان طبیعی ایجاد شده است تا خانواده ها بیشتر به زایمان طبیعی روی آورند.

View this post on Instagram

A post shared by персидский ковёр (@persidskikovior) on

در این طرح فواید زایمان طبیعی بیان شده است.
برای مثال شیردهی موفق تر در ساعات اول پس از تولد، خونریزی کمتر مادر در زمان زایمان و توانایی بازگشت سریع مادر به فعالیت های روزمره، شاداب بودن مادر پس از زایمان، مدت زمان بستری کمتر مادر در بیمارستان و همچنین مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی می باشد.

View this post on Instagram

A post shared by parisa samadi (@dr_parisa_samadi) on

در مقابل از مضرات زایمان سزارین می توان به افزایش خطر چسبندگی های غیر طبیعی جفت در حاملگی های بعدی، افزایش عوارض مادری ناشی از جراحی، افزایش خطر مشکلات ناشی از بی حسی و بیهوشی، دوره بهبودی طولانی تر، بستری طولانی مدت در بیمارستان و افزایش مشکلات تنفسی نوزاد اشاره کرد.

 

View this post on Instagram

A post shared by مامایی | زنان 🌸👧👶📚💊💉 (@zanan.mamai) on

بسیاری از کاربران معتقدند که زایمان طبیعی به دلیل اینکه بصورت طبیعی نسل اندر نسل انجام می شده برای مادر و کودک بسیار بهتر است.
عده ای از کاربران معتقدند که سلامت مادر و کودک برای آنان مهم است و دوست ندارند بخاطر لذت چند دقیقه ای خطراتی برای مادر و کودک بوجود آید بنابراین طرفدار زایمان طبیعی هستند.
در مقابل عده ای ای دیگر از کاربران معتقدند که در زایمان طبیعی درد زیادی وجود دارند و بخاطر ترس از درد، ترجیح می دهند زایمان سزارین را تجربه کنند و عوارض آن را بپذیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала