کارشناس ایرانی: نباید بگویند سایپا مطمئن +ویدئو

© Photo / IRNASaipa Motor Corporation(سایپا)
Saipa Motor Corporation(سایپا) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در یک برنامه تلویزیونی نظر خود را در خصوص سطح ایمنی خودرو پراید که بیشترین تصادفات تهران را به خود اختصاص داده است، عنوان کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه‌ی تلویزیونی شبکه سوم صدا و سیما ایران، به گفتگو نشستند و در پاسخ به این سوال که چرا پلیس راهور نظر مشورتی خود را در خصوص نا‌ایمن بودن خودروی پراید به سازمان‌های ذیربط ارائه نمی‌دهد، عنوان کردند: «واقعیت این است که در این خصوص چند اشکال وجود دارد؛ وقتی چنین خودرویی با این امکانات و در این سطح ایمنی وجود دارد باید خودروسازان واقعیت را به مردم بگویند نه اینکه بگویند سایپا مطمئن است. چراکه مقایسه دو خودرو پراید و بنز از نظر ایمنی صحیح نیست و خودروی پراید با سطح ایمنی پایین، آسیب‌پذیری‌اش بیشتر خواهد بود.»

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

سردار مهماندار همچنین به اشکال مختلف تولید خودروی پراید خرده گرفتند و عنوان کردند این خودروها با نام‌های متفاوت معرفی می‌شوند که رانندگان باید دقت داشته باشند و همه این‌ خودروها، پراید هستند. و با توجه به این‌که مردم چاره‌ای جز خریدن پراید ندارند، لازم است رانندگان با فرض این‌که جاده‌ها و خودرو‌ها استاندارد نیستند، بیشتر احتیاط کنند.
وی افزود: «پلیس راهور تا جایی که صنعت کشور دچار آسیب نشود پیگیری می‌کند اما وزارت صنعت، سازمان استاندارد و خودروسازان نیز مسئول هستند و باید ایمنی را نیز در نظر بگیرند.»

View this post on Instagram

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

 

کاربران زیادی در این‌باره اظهار‌نظر کردند و عنوان می‌کنند در حالیکه قرار بود تولید پراید از اوایل سال گذشته متوقف شود، همچنان این خودرو تولید می‌شود و با توجه به آمار تصادفات این بدان معناست که جان مردم برای مسئولین ارزشی ندارد. از طرفی چرا راهنمایی و رانندگی به واحد شماره‌گذاری، اجازه نصب پلاک به خودروی ناایمن را می‌دهد؟!
تعداد زیادی از کاربران نیز با نظر سردار مهماندار مخالف هستند و عقیده دارند بهتر است تولید خودروی پراید متوقف شود و خودروی خارجی وارد شود. برخی از این کاربران یکی از دلایل تولید پراید را پایین آمدن قدرت خرید مردم می‌دانند که بسیاری از آنها در حالی‌که به ماشین احتیاج دارند حتی قدرت خرید پراید را هم ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала