ایرانی ها صدرنشین دریافت تابعیت ترکیه +عکس

CC0 / Pixabay / ایرانی ها صدرنشین دریافت تابعیت ترکیه +عکس
ایرانی ها صدرنشین دریافت تابعیت ترکیه +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنابر اعلام وزارت ترکیه شهروندان ایرانی در رده اول برای کسب تابعیت ترکیه قرار دارند.

ه گزارش اسپوتنیک، ترکیه برای رونق اقتصاد خود، شرایط کسب شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری را تسهیل داده و برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، به سرمایه‌گذاران و افرادی که قصد خرید املاک گران قیمت را دارند و یا در حساب بانکی خود نزد یکی از شعب بانک ترکیه سپرده‌گذاری کرده‌اند، تابعیت ترکیه اعطا می‌کند. این موضوع باعث شده است که از شهریور پارسال بنابر اعلام وزارت ترکیه حدود ۹۸۱ تبعه کشورهای دیگر به همین روش شهروند ترکیه شوند.

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от تاپ ترینهای روز (@top10rooz)


آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور ترکیه، تعداد نفراتی می‌باشد که طی ۶ ماه اول ۲۰۱۹ تاکنون از طریق “برنامه اخذ تابعیت بر اساس سرمایه‌گذاری” در ترکیه، تابعیت این کشور را دریافت کرده‌اند. ۲۵۳ ایرانی نیز از همین طریق شهروندی ترکیه را خریداری کرده‌اند و در صدر جدول خریداران قرار گرفته‌اند. پس از ایران، عراق و یمن در رده دوم و سوم قرار دارند.

 


بسیاری از کاربران معتقدند غالب سرمایه‌گذاری‌ها در ترکیه به امید اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه، صورت می‌گیرد. آنها یکی از دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در این کشور را کاهش رقم سرمایه‌گذاری از ۲ میلیون دلار به ۲۵۰ هزار دلار می‌دانند و ضمن این‌که نسبت به صدر‌نشینی ایرانیان برای دریافت تابعیت ترکیه واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند، عنوان می‌کنند وضعیت آرامش در ایران به مراتب بدتر از یمن، عراق و فلسطین می‌باشد و همین امر یکی از دلایل تمایل ایرانیان به دریافت تابعیت سایر کشورها شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала