افتتاح مرکز نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در سنندج

© Photo / Alisa Mordvinovaزایمان سگ ولگرد در مترو مسکو
زایمان سگ ولگرد در مترو مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در سنندج، ماهانه ۳۰۰ قلاده سگ را عقیم‌سازی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، شهرداری شهر سنندج بر اساس مفاد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری و دهیاری‌ها، این شهرداری اقدام به طرح کنترل جمعیت سگ‌های آزاد اقدام کرده است. 

Собака в питомнике ездовых собак в Карелии - اسپوتنیک ایران
عامل شکنجه سگ در ایران به 74 ضربه شلاق محکوم شد

به نقل از سخنان یکی از کارشناسان، رها کردن سگ‌ها در سطح شهر و حاشیه شهرها مشکلات خاص خود را دارد، گفت: اقدام اخیر شهرداری برای کنترل سگ‌ها می‌تواند مسکن خوبی باشد اما انتظار می‌رود راه سومی جز کشتار و عقیم‌سازی نیر وجود داشته باشد چراکه بزرگان و حامیان محیط زیست دنیا مخالف عقیم‌سازی هستند.

یکی دیگر از نیروهای خدوم شهرداری سنندج اعلام نمود که در این مرکز تعداد نیرو و امکانات بسیار ضعیف است، افزود: نحوه نگهداری و عقیم‌سازی در این مرکز می‌تواند یک اقدام مطلوب و انسانی باشد اما از شهرداری، انجمن‌ها و حامیان حیوانات انتظار می‌رود سختی کار در این مرکز را مدنظر گرفته و برای این مشکلات تصمیم جدی بگیرند.

یکی از شهروندان سنندجی درباره اقدام مسئولان نسبت به راه‌اندازی مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد اعلام نمود که باید مشخصات این مرکز به تمام شهروندان سنندجی اطلاع‌رسانی شود تا در صورت برخورد با هر سگ آزاد بیمار یا مزاحم با این مرکز تماس گرفته و نسبت به جمع‌آوریشان اقدام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала