طرح زیست شبانه، خوب یا بد +عکس

© REUTERS / Marius Boschطرح زیست شبانه، خوب یا بد +عکس
طرح زیست شبانه، خوب یا بد +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح زیست شبانه دوباره تبدیل به سوژه ای داغ شده است.

به گزارش اسپوتنیک، موضوع زیست شبانه امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در دستور کار قرار گرفته است و در بسیاری از کشورها شاهد آن هستیم.

 

بسیاری از مسئولین ایران نیز معتقدند که می‌توانیم از زیست شبانه در راستای رفع فضاهای بی دفاع شهری، توسعه و تسری موضوع نظارت اجتماعی و توسعه اقتصاد شهری استفاده کنیم.
بعضی از مسئولین، با بیان این طرح معتقدند که که امروزه شهرهایی که ۲۴ ساعته فعال هستند زمینه ارتقای اقتصادی را فراهم می‌کنند.

اما این طرح مخالفانی نیز دارد و آنان معتقدند که زیست شبانه مخالف ارزش های اخلاقی و سبک زندگی اسلامی است و سبب سست شدن پایه های خانواده می شود.

 

بسیاری از کاربران معتقدند که آنهایی که تا پاسی از شب سر کار هستند حق دارند پس از اتمام کا،ر ساعاتی را با خانواده خود و یا تنها به بیرون از منزل بروند و تفریح کنند و زیست شبانه بسیار نیاز هست.

عده ای دیگر از کاربران عنوان کردند که زیست شبانه منافاتی با سبک زندگی اسلامی ندارد و سبب مزاحمت کسی نمی شود. به گفته این دسته از کاربران، هر کسی که دوست دارد ساعت ۱۰ شب بخوابد می تواند این طرح را نادیده بگیرد اما حق ندارد به بقیه افراد نیز تجویز کند که ساعت ۱۰ بخوابند.

مخالفین این طرح معتقدند که بیداری در شب سبب افسردگی می شود و بدن در شب نیاز به استراحت دارد. بسیاری از افراد معتقدند که زندگی در صبح زود جذاب تر به نظر می رسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала