افزایش طلاق توافقی برای دریافت مستمری بازنشستگی +عکس

© Fotolia / Krivinisافزایش طلاق توافقی برای دریافت مستمری بازنشستگی +عکس
افزایش طلاق توافقی برای دریافت مستمری بازنشستگی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیران تامین اجتماعی از افزایش طلاق توافقی در خانواده‌ها برای دریافت حقوق پدران بازنشسته فوت شده و پوشش تامین اجتماعی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر‌کل تامین اجتماعی غرب تهران در خصوص نوعی از طلاق توافقی که در میان خانواده‌ها تحت عنوان طلاق تامین اجتماعی یا طلاق صوری رایج شده است، خبر داد و اظهار داشت: «در صورتی که دختری ازدواج نکرده باشد می‌تواند از مستمری پدر متوفی خود استفاده کند، اما وقتی ازدواج کند از شمول پدر و مادر خارج می‌شود و به همین علت، عده‌ای مبادرت به طلاق صوری می‌کنند تا بتوانند از این مستمری استفاده کنند. اما همچنان زندگی زوجین در قالب رجوع شرعی غیر رسمی استمرار می‌یابد و به همین دلیل آمار طلاق در برخی شهرستان‌های کوچک تا حدودی افزایش را نشان می‌دهد.»

کاربران ضمن ابراز تاسف از افزایش چنین طلاق‌هایی، به نمونه‌های بسیاری از طلاق صوری در اطراف خود اشاره می‌کنند و دلیل اصلی غالب این طلاق‌ها را فشار اقتصادی، بیکاری یا حقوق پایین همسران عنوان می‌کنند.

برخی از کاربران نیز این مستمری را حق‌الناس می‌دانند و عقیده دارند باید این طلاق‌ها را گزارش داد. اما تعدادی از کاربران نظری متفاوت دارند و این مستمری را حق فرزندان متوفی می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала