بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی شما

CC0 / Pixabay / بهترین نوشیدنی برای رفع عطش
بهترین نوشیدنی برای رفع عطش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مناسبترین نوشیدنی در آب و هوای گرم آب سیب است و باید دو برابر رقیق تر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان خانم لودمیلا خومیچ، مدیر پروژه اتحادیه تولید کنندگان آبمیوه روسیه، آبمیوه برای رفع تشنگی و بازگرداندن تعادل نمک در بدن، در فصل گرما بسیار مفید است. 

An Avocado & A Lemon - اسپوتنیک ایران
خواص مصرف يک عدد آواکادو در روز

با توجه به نتایج تحقیقات دانشمندان کانادایی، نوشیدن اب سیب رقیق شده، به علت محلول های مخصوص (الکترولیت ها) که در برابر کمبود آب بدن در اختلالات روده استفاده می شود، موثرتر از دیگر نوشیدنی ها است.

خانم خومیچ از سوی دیگر اعلام نمود که در گرما بهتر است، نوشیدنی هایی از توت مصرف شود و آب میوه ها با آب رقیق شود. وی همچنین توصیه کرده است که آب سبزیجات که حاوی شکر کمتر از میوه هستند، در فصل گرما برای رفع عطش بسیار مهم تر هستند.

در عین حال، کارشناسان توصیه می کنند مصرف بیش از سه لیوان از این نوشیدنی در روز مناسب نیست.

پیش از این در خبرها آمده بود که، نتایج تحقیقات جدید محققان نشان داد که اگرچه شکر موجود در آبمیوه های طبیعی، مصنوعی و افزودنی نیست اما افراط در نوشیدن این آبمیوه‌ها به اندازه نوشیدنی‌های شیرین شده برای بدن مضر بوده و خطر مرگ زودرس را تا 42درصد افزایش می دهد.

محققان به مدت 6 سال پرونده‌های مرگ و پرسشنامه‌های عادات غذایی 13 هزار نفر با سن بالای 45 سال را بررسی کرده و دریافتند که خطر مرگ زودرس در افرادی که 10 درصد یا بیشتر از کالری روزانه خود را از نوشیدنی‌های حاوی شکر دریافت می کنند، 14 درصد بیشتر است و مصرف هر مقدار اضافی خطر مرگ را 24 درصد افزایش می دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала