میزان زکات فطره و کفاره رمضان سال ۹۸ اعلام شد +عکس

© Sputnik / Iliya Pitalevمیزان زکات فطره و کفاره رمضان سال ۹۸ اعلام شد +عکس
میزان زکات فطره و کفاره رمضان سال ۹۸ اعلام شد +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از سوی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی میزان زکات فطره مشخص و به کلیه دفاتر ایشان در سراسر کشور ایران اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام آیت‌الله مکارم شیرازی زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ ۹۰۰۰ تومان و بر مبنای قوت غالب برنج خارجی، مبلغ ۲۴۰۰۰ هزار تومان و برنج داخلی، مبلغ ۶۰۰۰ تومان اعلام شد که مردم در انتخاب آنها مختار هستند.
کفاره روزه غیر عمد مبلغ ۳۰۰۰ تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ ۱۸۰۰۰۰ تومان است.

همچنین بر اساس مسئله ۱۶۹۲ رساله توضیح المسائل آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید قطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است، یعنی باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریبا سه کیلو) از آنچه غذای نوع مردم محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرت و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این‌ها را بدهد کافی است. و در صورتی که کسی فقط در افطار شب عید فطر میهان دیگری باشد فطریه او به عهده خودش است.

تعدادی از کاربران نسبت به میزان پرداخت فطریه واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند بسیاری از مردم ایران در شرایط سختی بسر می‌برند و حقیقتا برخی این خانواده‌ها خود مستحق فطریه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала