دختر ۱۱ ساله ایرانی نابغه کوچک ضریب هوشی +ویدئو،عکس

CC0 / / دختر ۱۱ ساله ایرانی نابغه کوچک ضریب هوشی +ویدئو،عکس
دختر ۱۱ ساله ایرانی نابغه کوچک ضریب هوشی +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانش آموز ایرانی مقیم انگلستان در آزمون هوش موسسه «منسا» با کسب امتیاز ۱۶۲،ضمن شکستن رکورد ضریب هوشی، در سطحی فراتر از حد نصاب افراد نابغه قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، تارا شریفی دختر ایرانی الاصل، دانش آموز دبیرستان "السبری" در نزدیکی لندن، در آزمون هوش موسسه «منسا» وابسته به دانشگاه آکسفورد، با کسب بالاترین نمره و امتیاز ۱۶۲، رکورد ضریب هوشی آلبرت انیشتین و پروفسور "استیون هاوکینگ" را شکست و در سطحی بالاتر از حد نصاب نوابغ با امتیاز ۱۴۰، قرار بگیرد.

خانواده این نابغه کوچک که اکنون ساکن انگلستان هستند، از روستای خون در بخش بوشکان از توابع شهرستان دشتستان که در ۷۲۰ کیلومتری جنوب شرقی برازجان مرکز استان بوشهر قرار دارد، آمده‌اند. پدر او می‌گوید: «من می‌دانستم تارا بسیار باهوش است اما نه تا این اندازه و از موفقیت کم‌نظیر دخترم به خودم می بالم اما پیروزی بزرگ او برای من هم، غیر‌منتظره بود».

این نابغه کوچک می‌گوید: «دوست دارد وقتی بزرگتر شدم به نوعی با ریاضیات سر و کار داشته باشم. شرکت در آزمون تصمیم مشترک پدر و مادرم بود که ضمن موفقیت، یک فرصت عالی برای آشنا شدن با دیگر شرکت‌کنندگان در این مسابقه نیز می‌باشد».
نه تنها تارا از شنیدن امتیازی که کسب کرده بود شوکه شده است بلکه مسئولان موسسه «منسا» را نیز شگفت‌زده کرده است. او اکنون شرایط لازم برای عضویت در سازمان «منسا» را دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала