پیشگیری از خفگی ناگهانی کودکان هنگام غذا خوردن +ویدئو،عکس

© Sputnik / Kirill Braga /  مراجعه به بانک تصاویر پیشگیری از خفگی ناگهانی کودکان هنگام غذا خوردن +ویدئو،عکس
پیشگیری از خفگی ناگهانی کودکان هنگام غذا خوردن +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آشنایی با مانور ″هایلمیخ″ می‌تواند جان کودکی که هنگام غذا خوردن به وسیله جسم خارجی دچار خفگی شده است را نجات دهد.

به گزارش اسپوتنیک، روش ابداعی ″هنری هایملیخ″ تا امروز موثرترین روش اورژانسی برای خروج اشیاء گیر افتاده در راه هوایی می‌باشد. مانور ″هایملیخ″، بهترین اقدام برای خروج جسم خارجی و نجات شخص از خطر خفگی می‌باشد. در ویدئو زیر این مانور ساده را جهت نجات کودک از خفگی مشاهده می‌کنید.

اگر یک جسم خارجی راه تنفسی کودک یا شیرخوار را مسدود کرد نباید برای خروج جسم، انگشتان دست را به داخل دهان مصدوم وارد کرد چراکه ممکن است باعث نفوذ بیشتر جسم به قسمت‌های داخلی‌تر شود و این روش فقط در مواردی انجام می‌شود که جسم خارجی از حفره‌ی دهان قابل مشاهده باشد، در غیر این صورت باید از مانور ″هایملیخ″ استفاده کرد. به این ترتیب که یک دستتان را مشت می‌کنید و انگشت شست خود را بر روی شکم کودک، بین قفسه سینه و ناف او می‌گذارید و سپس این دست را محکم با دست دیگرتان می‌گیرید و هر دو دست را با حرکت سریع رو به بالا فشار می‌دهید اما شدت بالا کشیدن نباید به حدی باشد که کودک از روی زمین بلند شود.

با توجه به اینکه فردی که دچار خفگی شده است نه نمی‌تواند صحبت کند و نه توانایی تنفس دارد، باید او را به سرفه کردن تشویق کنید و اجازه دهید شخص سرفه کند و در صورتی که راه هوایی او باز نشد با چند ضربه بین دو کتف شخص بزنید و اگر همچنان راه هوایی باز نشد سپس مانور ″هایملیخ″ را انجام دهید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала