خودداری از خرید زولبیای رنگی +عکس

CC0 / / خودداری از خرید زولبیای رنگی +عکس
خودداری از خرید زولبیای رنگی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زولبیای رنگی سبب ابتلا به سرطان می شود!

به گزارش اسپوتنیک، در آستانه ماه "رمضانشیرینی زولبیا و بامیه به عنوان یکی از ارکان اصلی سفره های افطار خانواده های ایرانی است. بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که زولبیاهایی که رنگ طبیعی زعفران ندارند و به رنگ های دیگری هستند بسیار سرطان زا می باشد و باید از خوردن آنها امتناع کرد.

گفته شده است که در اینگونه زولبیا‌ و بامیه‌ها از رنگ غیرمجاز و یا از ژله‌های رنگی با حجم بالا استفاده می‌شود که بسیار خطرناک و سرطان زا می باشد.

"محمدحسین‌ عزیزی‌" رییس انجمن صنایع غذایی‌ ایران با اشاره به ناسالم‌ بودن زولبیا‌ و بامیه معتقد است که برای تهیه زولبیا‌ و بامیه به ویژه نوع رنگی آنها متأسفانه مسائل بهداشتی بطور کامل رعایت نمی‌شود و روغن بکار رفته در آن چند بار مصرف بوده که همین امر سبب بروز سرطان در بدن می‌شود.

همچنین گفته شده است که زولبیای رنگی به علت استفاده از رنگ های غیرمجاز باعث آسیب جدی به کلیه، کبد و قلب و عروق می‌شود.عده ای از کاربران عنوان کردند که ظاهر زولبیاهای جدید رنگی بسیار جذاب است و همین امر آنان را تشویق کرده است تا آن را امتحان کنند.در مقابل عده ای دیگر از کاربران معتقدند که زولبیا به رنگ و روش سنتی برای آنان مطلوبتر و خوشمزه تر است و رغبتی به خوردن زولبیاهای جدید رنگی ندارند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала