فروش کلیه و قرینه چشم برای پرداخت مهریه +عکس،ویدئو

© Fotolia / Yakimenkoantonفروش کلیه و قرینه چشم برای پرداخت مهریه +عکس،ویدئو
فروش کلیه و قرینه چشم برای پرداخت مهریه +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آگهی‌های خرید و فروش اعضای بدن در “ایران” به دلایل زیادی از جمله مهریه هر روزه بیشتر از قبل می‌شود، کاربران بسیاری این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویری از آگهی‌های فروش قرینه چشم، کلیه، مغز استخوان و موارد دیگر در سطح شهرهای مختلف "ایران" به چشم می‌خورد که باعث واکنش کاربران در فضای مجازی شده است.

بسیاری از کاربران ضمن ابراز تاسف از بیشتر شدن هر روزه آگهی‌های فروش اعضای بدن در "ایران" به دلیل مشکلات مالی، عنوان می‌کنند چرا ملتی که یکی از آرمان‌هایش، رفاه اجتماعی بود در چنین وضعیتی است؟!
کاربران عنوان می‌کنند فروش قرینه چشم واقعیت ندارد، چراکه پیوند این عضو از دهنده زنده امکان‌پذیر نیست و به موضوع فروش اعضای بدن به دلیل مهریه اشاره می‌کنند که باعث افزایش آمار زندانیان به دلیل عدم توانایی پرداخت مهریه، شده است.

این کاربران بر این نظر هستند که مهریه سنگین را از همان ابتدا نباید پذیرفت اما در صورتی که زن درخواست مهریه کند و مرد توان پرداخت آن را نداشته باشد، ۱۱۰ سکه به او تعلق می‌گیرد و مابقی آن را طی چندین قسط پرداخت می‌کند و این موضوع که شخص به دلیل مهریه دست به این اقدام زده را عوام غریبانه می‌دانند. اما در مقابل این کاربران، برخی می‌گویند پس از درخواست مهریه، اموال و حساب‌های مرد توقیف می‌شود و در شرایط بدی موظف به پرداخت پیش قسط مهریه می‌شود و در این شرایط حتی تعداد کم سکه نیز مبلغ زیادی را می‌طلبد، بنابراین مرد مجبور می‌شود چنین تصمیمی بگیرد.

اما برخی از کاربران معتقدند قانون خانواده در "ایران" به نفع مردان نوشته شده است و تا زمانی که در موضوع طلاق حق مساوی وجود نداشته باشد، مهریه باید باقی باشد چون تنها حق زن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала