پیروزی نخستین بانوی بوکسور ایرانی در اولین مبارزه رسمی خود +ویدئو،عکس

© AP Photo / Ramon Espinosaپیروزی نخستین بانوی بوکسور ایرانی در اولین مبارزه رسمی خود +ویدئو،عکس
پیروزی نخستین بانوی بوکسور ایرانی در اولین مبارزه رسمی خود +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
″صدف خادم″ به عنوان نخستین بوکسور زن ایرانی در اولین رقابت رسمی خود در شهر ″رویان″ فرانسه توانست بر حریف فرانسوی خود پیروز شود.

به گزارش اسپوتنیک، ″صدف خادم″ به عنوان نخستین زن ایرانی در روز شنبه در ۱۳ آوریل ۲۰۱۹ (۲۴ فروردین ۱۳۹۸) در یک رقابت رسمی زیر نظر فدراسیون جهانی بوکس در شهر ″رویان″ فرانسه برای مبارزه با ″آن شووان″ حریف فرانسوی، حریفی که پنجمین مبارزه رسمی اش را تجربه می کرد، روی رینگ رفت و به پیروزی دست یافت.

View this post on Instagram

#ایران

A post shared by honarmandan (@honarmandane_bartarr) on Apr 14, 2019 at 3:37am PDT

این بانوی بوکسور که گمان می کرد راند اول را باخته است تلاش های خود را در دو راند بعدی دو چندان کرد و در نهایت موفق شد حریف خود را در ۳ راند پی در پی مغلوب کند و برای نخستین بار به اولین برد رسمی خود و بوکس بانوان ″ایران″ دست یابد و تاریخ ساز شود. "مهیار منشی پور″ قهرمان سابق بوکس سبک وزن جهان مربی گری صدف خادم را به عهده داشت.

″صدف خادم″ گفت این رقابت دو برنده داشت و انرژی ۸۰ میلیون ایرانی و حمایت های پدر و مادرش را انگیزه ی پیروزی اش عنوان کرد و این پیروزی را به تمام مردان و زنانی که جانشان را برای دفاع از ″ایران″ فدا کرده اند، تقدیم کرد؛ او امیدوار است این مسابقه آغازی باشد برای آنچه بسیاری از زنان ″ایران″ از سال ها پیش در انتظار آن هستند.

وزیر ورزش کشور ″فرانسه″ در این سالن مسابقه حضور داشت و علاوه بر پوسترهای تبلیغاتی این رقابت در سطح شهر، رسانه های مختلف محلی و بین الملی ″فرانسه″ به استقبال این مسابقه رفتند و این رقابت از چندین کانال به طور مستقیم پخش شد.

پیش از اعلام رای داوران، حریف فرانسوی ″آن شووان″ دست ″صدف خادم″ را به عنوان برنده بالا برد و او را در آغوش گرفت. همچنین مجری این برنامه، این مبارزه را تلاشی برای آزادی زنان و برابری حقوق زنان و مردان خواند و در ادامه نیز شهردار ″رویان″ با حضور در روی رینگ این پیروزی را به ″مهیار منشی پور″ و ″صدف خادم″ تبریک گفت.

بسیاری از کاربران ایرانی نسبت به این خبر واکنش دادند و ابراز خوشحالی کردند. آنها این پبروزی را به همه مردم ″ایران″ خصوصا جامعه زنان تبریک گفتند و با انتشار اخبار پیروزی این بانوی ایرانی در فضای مجازی و مطرح کردن موفقیت زنان در عرصه های مختلف طی دهه گذشته، عقیده دارند قدرت و اراده ای زنان ستودنی است و با چیزی قابل قیاس نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала