تخریب بناهای تاریخی و پل های قدیمی بر اثر سیل +ویدئو،عکس

© AP Photo / Mohsen Esmaeilzadeh/ISNAتخریب بناهای تاریخی و پل های قدیمی بر اثر سیل +ویدئو،عکس
تخریب بناهای تاریخی و پل های قدیمی بر اثر سیل +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اثر شدت باران های بی سابقه و سیلاب های اخیر در ″ایران″ آثار باستانی و تاریخی بسیاری تخریب شده اند و خسارتی بالغ بر ده میلیارد تومان وارد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سیلاب های اخیر در استان های مختلف ″ایران″، علاوه بر تلفات جانی، ویرانی هزاران خانه مسکونی و به زیر آب بردن روستاها و شهرهای بسیاری، سبب تخریب آثار تاریخی بسیاری نیز گشته است.

حدود هفتاد درصد از «یخچال قاجاری میرفتاح» شهر ″ملایر″ در استان ″همدان″ تخریب شده است و علاوه بر این بنای تاریخی، شش بنای تاریخی دیگر نیز بر اثر باران های بی سابقه و سیلاب ها آسیب دیده اند.

«پل تاریخی آق قلا» در استان ″گلستان″ و بخشی از «دیوار بزرگ گرگان» و محوطه های کاوش شده در جریان سیل آسیب جدی دیده اند.

در استان ″فارس″ نیز علاوه بر اینکه «حمام و بازار وکیل» دچار آب گرفتگی شدید شده بودند، بناهای ساسانی نیز آسیب دیدند؛ اما «نقش رستم» که در شش کیلومتری تخت جمشید قرار دارد به دلیل وجود کانال های دفع سیلاب دچار هیچ گونه آسیبی نشده است.

همچنین در استان ″لرستان″ بخشی از پایه و طاق آجری «پل کشکان» بر اثر سیل تخریب شده است. و با توجه به باران های شدید در این استان احتمال تخریب بناهای تارخی زیادی وجود دارد.

آثار تاریخی استان ″خوزستان″ و بناهای باستانی بسیاری در مسیر سیل هستند که احتمال آسیب دیدن و تخریب شدن آنها بسیار بالاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала