گرانی پیاز در بازار ایران و قیمت رقابتی با موز +عکس،ویدئو

© Flickr / Mike Mozartگرانی پیاز در بازار ایران و قیمت رقابتی با موز +عکس،ویدئو
گرانی پیاز در بازار ایران و قیمت رقابتی با موز +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گرانی ها در بازار “ایران” با قیمت نجومی پیاز ادامه دار شده است

به گزارش اسپوتنیک، قیمت پیاز که یکی از پرمصرف ترین اقلام در سبد خانوارها می باشد در برخی مناطق "ایران" به دلیل کاهش عرضه در مغازه ها به ۱۲ تا ۱۶ هزار تومان رسیده است. قیمتی که بسیاری از مغازه ها با موز که میوه ای نسبتا لاکچری حساب می شود، بفروش می رسانند.

مردم از شرایط موجود بسیار ناراضی هستند و کاربران در واکنش به گرانی پیاز این سوال را مطرح می کنند که چرا کالاهای اساسی که دولت قول داده بود ثابت بماند به سرعت در حال گران شدن هستند؟! و چرا مردم نسبت به گران شدن ۱۰ برابری تمام کالاهای زندگی شان در کمتر از چند ماه عکس العملی نشان نمی دهند؟!

 

نماینده اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در میدان مرکزی "تهران"، از افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت هر کیلوگرم پیاز نسبت به روزهای گذشته در بازار خبر داد و گفت: «در حال حاضر قیمت آن در میدان مرکزی تره بار ۹ تا ۱۰ هزار تومان است. و این قیمت در سطح شهر ۳۵ درصد افزایش می یابد.»

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ضمن تأیید افزایش قیمت پیاز در بازار، دلیل اصلی گرانی پیاز را صادرات این محصول دانست و گفت چغندر، کاهو و گوجه‌فرنگی هم شامل صادرات و گرانی شده‌اند، در صورتی که تا بازار داخلی به محصولی احتیاج دارد نباید صادر شود که مسئولان مربوطه باید در این زمینه اقدام کنند.

چرا در حالی که قیمت پیاز هر روز بیشتر می شود، پیاز "ایران" را به "عراق" صادر می شود؟! این سوالی است که غالب کاربران در صفحات اجتماعی مختلف مطرح می کنند.

کاربران بسیاری وضعیت معیشتی مردم "ایران" را با توجه به سیلاب های اخیر بازگو می کنند و عقیده دارند از دولتی که توانایی مدیریت قیمت پیاز را ندارد، توقع مدیریت بحران را نمی توان داشت. آنها می گویند نوسان قیمت پیاز از دلار و طلا هم بیشتر شده است و با کنایه می گویند کاش به جای دلار پیاز خریده بودیم.

در ادامه بخشی از واکنش‌های طنزآمیز آنان را مشاهده خواهید کرد.

کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی طنزآمیز نسبت به افزایش قیمت پیاز واکنش نشان دادند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала