چالش جهانی بی زباله +ویدئو،عکس

© AP Photo / Hassan Ammarچالش جهانی بی زباله +ویدئو،عکس
چالش جهانی بی زباله +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چالش فراگیر «آشغال تگ» یکی از چالش های مجازی است که با پیوستن افراد بسیاری به این چالش اکنون در دنیای واقعی جایگاه ویژه داشته و محیط زیست را از زباله پاکسازی می کنند

به گزارش اسپوتنیک، مدت هاست که چالشی در شبکه های اجتماعی برای پاکسازی محیط اطراف از زباله های رها شده در طبیعت با نام «آشغال تگ» یا «بی زباله» به راه افتاده است که در این چالش فراگیر افراد نقاط پر از زباله محیط اطرافشان مانند پارک ها، جنگل ها مناطق ساحلی، و… را پاکسازی می کنند و از شرایط حاکم قبل و بعد آن نقطه عکس می گیرند و آن را در صفحات اجتماعی منتشر می کنند.

در ایران نیز در سال ۱۳۹۶ "کاوه مدنی" معاون آموزش و پرورش سازمان محیط زیست، «چالش بی زباله» با شعار «از خودمان شروع کنیم» را به راه انداخت و افراد بسیاری از اقشار مختلف جامعه به این کمپین دعوت شدند و پیوستند که می گویند برای کاهش زباله های اطرافشان چه کرده اند و دیگران را نیز به این چالش فرا می خوانند و معتقدند این چالش برای همه انسان ها می باشد.

کاربران ایرانی با توجه به تعطیلات سال نو در "ایران" و نزدیک بودن "روز طبیعت" (سیزده بدر) و اینکه مردم در این تعطیلات بیش از همیشه به دامان طبیعت می روند، این چالش را همچنان نشر می دهند تا نه تنها زباله ای در طول سفر در طبیعت رها نشود بلکه زباله های اطراف نیز جمع آوری شوند.

کاربران عنوان می کنند زباله هایی را که در طبیعت رها می کنیم علاوه بر آلودگی محیط زیست، باعث صدمه زدن به حیوانات نیز می شود، بنابراین بهتر است همه ی ما برای نجات زندگی خود و محیط اطرافمان به این چالش بپیوندیم و آن را به صورت حقیقی از خودمان شروع کنیم و برای تولید کمتر زباله و رها کردن آن در طبیعت مسئولیت پذیر شویم.

غالب کاربران این چالش را یکی از چالش های فوق العاده ای می دانند که جان دوباره به طبیعت می بخشد، در دنیای واقعی به فور دیده می شود و به فضای مجازی ختم نشده است.

تعدادی زیادی از این کاربران چالش «آشغال تگ» را یکی از بهترین هشتگ های تاریخ فضای مجازی معرفی می کنند که افراد بسیاری را با هر سن و موقعیتی به خود جذب کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала