رمز خوشبختی مردم فنلاند

CC0 / Pixabay / چرا خوشبخترین مردم جهان در فنلاند زندگی می کنند؟
چرا خوشبخترین مردم جهان در فنلاند زندگی می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمایت دولت فنلاند در سلامت، کار و اموزش کودکان، رمز شاد بودن مردم فنلاند است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال "نکست ارا" علت خوشبخت بودن مردم در فنلاند، رویکرد تجربی دولت برای ایجاد رفاه در کشور است. دولت با دنبال کردن تحقیقات دقیق در حوزه سلامت، آموزش و اشتغال، از طریق تحقیقات گسترده در زمینه بهداشت، آموزش و پرورش و اشتغال موجب بهبود آسایش و ایمنی 5 میلیون نفر مردم فنلاند شده است. 

معرفی خوشبخت ترین کشورهای جهان - اسپوتنیک ایران
معرفی خوشبخت ترین کشورهای جهان

طبق گزارش گزارش "ورد هپینس ریپورت" ، فنلاند در سال 2018 شادترین کشور جهان بود. روز جهانی شادی در 20 مارس در سراسر جهان جشن گرفته می شود.

در گزارش فوق امده است: "به یاد بیاوریم فنلاند یکی از فقیرترین کشورهای اروپا بود. بنابراین تنها راه رسیدن به موفقیت برای چنین کشوری با شرایط آب و هوایی وحشتناک این است که بر مردم آن تمرکز شود".

در حال حاضر فنلاند یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در تولید ناخالص داخلی سرانه است. نرخ مرگ و میر در فنلاند یکی از پایین ترین سطح مرگ و میر در زمین است. سطح فقر و جرم و جنایت در این کشور بسیار کم است.

از سال 1960 دولت شروع به نظارت بر وضعیت سلامتی هر یک از شهروندانش از هنگام تولد و مرگ نمود و با استفاده از کد شناسایی شخصی، ثبت بیماری ها در هر بیمارستان، درمان سرپایی و تجویز، و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها به نتایج مفیدی دست یافت. موسسه ملی بهداشت و رفاه فنلاند از این اطلاعات برای استفاده می کند. بنابراین، برای مثال، اگر در یک شهر شاهد این باشیم که در منطقه ای مردم بیشتر دچار شکستگی دست و پا بر اثر زمین خوردن می کنند، مقامات وضعیت را تجزیه و تحلیل می کنند و شروع به ریختن شن های بیشتر در کنار پیاده روی یخی می کنند تا از افتادن شهروندان جلوگیری کنند.

سیستم آموزشی نیز به یک تجربه موفق فنلاند تبدیل شده است. کودکان آزادی بیشتری در اطراف مدرسه دارند، در هر جای مناسب برای آنها کار می کنند، هر کودک یک طرح درس فردی دارد که نیازهایش را برآورده می کند. و در هر مکان و یا سازمانی فضایی برای بازی بچه ها وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала