صف هایی که در ایران درپی هم می آیند، اینبار نوبت صف مرغ است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر صف هایی که در ایران درپی هم می آیند، اینبار نوبت صف مرغ است
صف هایی که در ایران درپی هم می آیند، اینبار نوبت صف مرغ است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با اینکه مسئولان در ایران اعلام کردند که صف های گوشت یخ زده و دولتی جمع شده است، جدیدا صف های مرغ شکل گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، با اینکه مسئولان در ایران اعلام کردند که صف های گوشت یخ زده و دولتی جمع شده است، البته همچنان در برخی از نقاط شهر صف گوشت دیده می‌شود، جدیدا صف های مرغ شکل گرفته است و در این صف ها مرغ به نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومانی بفروش می رود.

در ماه‌های اخیر و در پی نوسانات نرخ ارز، قیمت اقلام خوراکی به ویژه گوشت مرغ و گوشت قرمز رشد قابل توجهی یافته که دولت در راستای مقابله با افزایش قیمت‌ها، افزایش عرضه گوشت یخ زده و تنظیم بازاری را در دستور کار خود قرار داده است.

متقاضیان گوشت یخ زده و دولتی برای دریافت گوشت در صف‌های طولانی به انتظار می‌ایستادند که الزاما به معنی دریافت گوشت در همه موارد هم نبود. در برخی از نقاط تهران در ورودی برخی از میادین میوه و تره بار، شهرداری محلات و فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچنان صف گوشت دیده می‌شود و حتی در کنار آن صف عرضه مرغ نیز به وجود آمده است. صف‌های عرضه گوشت یخ زده نشان از آن دارد که قیمت این گوشت‌ها با قیمت گوشت دولتی به قیمت کیلویی 28 هزار تومان متفاوت است و این گوشت با قیمت کیلویی 40 هزار تومان عرضه می‌شود که متقاضیان آن باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

همچنین جای سوال است چرا در حالی که دولت و حتی دادستان تهران اعلام کرده‌اند که قیمت مصوب مرغ تازه در سطح شهر 11 هزار و 500 تومان است، مردم برای دریافت آن باید در صف منتظر باشند؟ مشاهدات میدانی حاکی از آن است که مرغ به قیمت مصوب فقط در برخی از میادین میوه و تره بار شهرداری محلات عرضه می‌شود و در سایر مراکز عرضه، فروشندگان، مرغ را با قیمت کیلویی 15 تا 16 هزار و 500 تومان عرضه می‌کنند. تا چه زمانی قرار است مرغ دونرخی و گوشت چند نرخی در بازار عرضه شود؟ نکته قابل توجه آن است که به نظر می‌رسد افرادی که در بازار گوشت و مرغ تعیین کننده قیمت‌ها هستند، با وجود تأکید مسئولان مبنی بر نظارت و رعایت قیمت‌های مصوب، مسیر دیگری را انتخاب می‌کنند و به جای آنکه قیمت‌ها را به قیمت مصوب نزدیک کنند، بر قیمت‌ها می‌افزایند. در این میان همچنان خلاء حضور دستگاه‌های نظارتی در بازار ملموس است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала