برخورد مناسب با کودکان کار و دستفروشان + عکس،ویدئو

CC0 / Pixabay / برخورد مناسب با کودکان کار و دستفروشان + عکس،ویدئو
برخورد مناسب با کودکان کار و دستفروشان + عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخورد صحیح با کودکان کار در مواجهه با آنها نقش مهمی در شکل گیری شخصیت آنها داشته و به دنبال آن در آینده نوع حضورشان در جامعه تاثیرگذار خواهد بود

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که کودکان کار با کودکان خیابانی نقاط مشترک بسیاری دارند، دارای تفاوت های اساسی نیز هستند.

کودکان کار به قصد کار و کسب درآمد در جامعه حضور پیدا می کنند و در کنار خیابان و حوالی میادین شهر مشغول کسب درآمد می شوند و غالب این کودکان دارای خانواده هستند. آنها حساس هستند و در معرض آسیب های اجتماعی بیشتری قرار دارند، بنابراین باید به نوع برخورد در مواجهه با کودکان کار و دستفروشان کودک توجه داشت.

به کودکان کار لبخند بزنید، خوراکی های مفید و مقوی برایشان بخرید، لباس مناسب فصل به آنها هدیه دهید، با آنها مانند یک فروشنده واقعی برخورد کنید، در صورتی که تمایلی به خرید ندارید با لحنی آرام و مهربان به آنها نه بگویید.

کودکان کار یک کودک، با مسئولیت نان آوری است نه مجرم. هویت آنها باید از سوی جامعه پذیرفته شود، چرا که تاثیر نحوه ی برخورد با کودکان کار در شکل گیری شخصیت آنها و تاثیر آن در جامعه نقش بسزایی دارد. با توجه به تصور نادرست جامعه از کودکان کار، رفتاری نامناسب همراه با بی احترامی و توهین، خشم و پرخاشگری با آنها می شود.

کاربران بسیاری در حمایت از کودکان کار کمپین هایی را به راه انداخته اند و با این که کودک نباید کودک کار باشد هم عقیده اند. آنها معتقدند فقر ریشه همه معضلات جامعه است که باعث می شود زمانی که کودک باید از کودکی اش لذت ببرد و به تحصیل بپردازد درگیری کسب و کار می شود.

کاربران به برخوردهای شدید و وحشیانه برخی ماموران شهرداری اشاره می کنند، که شرایط زندگی آنها را به شکل بدتری تحت الشعاع قرار می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала