جنجال ازدواج دختر ۱۱ ساله ایلامی با مرد ۵۰ ساله +ویدئو، عکس

© Photo / KAFA/Youtubeجنجال ازدواج دختر ۱۱ ساله ایلامی با مرد ۵۰ ساله +ویدئو، عکس
جنجال ازدواج دختر ۱۱ ساله ایلامی با مرد ۵۰ ساله +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دختری ۱۱ ساله به نام “رها” وادار به ازدواج با مردی ۵۰ ساله می شود که یک زن و هفت فرزند و نوه دارد

به گزارش اسپوتنیک، انتشار خبر دختر ۱۱ ساله ایلامی به نام "رها" با مردی ۵۰ ساله در ایلام علاوه بر واکنش های بسیاری از مردم "ایران" و حامیان حقوق کودک، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته و از سوی کاربران شبکه های اجتماعی محکوم شده است.

"رها" دختری یازده ساله است و در حالی که به بلوغ جنسی نرسیده و هنوز عادت ماهانه زنانه را تجربه نکرده است، شش ماه پیش به عقد یک مرد ۵۰ ساله در یکی از روستاهای دور افتاده ایلام درآمد. او به همراه خانواده اش در حاشیه تهران ساکن بود که برای ازدواج به ایلام فرستاده شد و در ازای این عقد، پدر او مبلغ ۱۵ میلیون تومان از داماد ۵۰ ساله دریافت کرد.

به نقل از رئیس بهزیستی استان "ایلام" با مداخله بهزیستی و حکم دادستان شهر، "رها" تحویل بهزیستی داده شد و پدر و همسر او تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.
کاربران بسیاری با انتشار این خبر ضمن ابراز تاسف از شاهد بودن چنین اتفاقاتی در جامعه "ایران"، کارزارهایی با عناوین مختلف همچون نه به کودک همسری،کودک کالا نیست، تمدن دروغین و غیره به راه انداخته اند و این سوال را مطرح کرده اند که چرا کودکانی که باید در پی لذت بردن از لحظات زندگی شان باشند و شادی را تجربه کنند، متحمل ازدواج می شوند.

این کاربران معتقدند که کودک همسری در جامعه "ایران" غالبا در اقشار ضعیف اتفاق می افتد و عواملی چون داشتن خانواده فقیر، اعتیاد والدین و عوامل این چنینی نیز به پدیده کودک همسری دامن می زند که آسیب هایی مثل خشونت، خیانت، طلاق، افسردگی، آمار بالای سقط جنین، فقر فرهنگی، انزوای اجتماعی و اعتیاد خود از تبعات ازدواج زودهنگام کودکان است. این در حالی است که لازمه ازدواج گذراندن صحیح دوره بلوغ است و نه تنها بلوغ جنسی، بلکه بلوغ جسمی، عاطفی، اجتماعی، هیجانی و… می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала