اجرای کنسرت در مکه توسط ستاره موسیقی آمریکا ماریا کری +ویدئو، عکس

© AP Photo / Michael Zorn/Invisionاجرای کنسرت در مکه توسط ستاره موسیقی آمریکا ماریا کری +ویدئو، عکس
اجرای کنسرت در مکه توسط ستاره موسیقی آمریکا ماریا کری +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ادامه اصلاحات "محمد بن سلمان"، کنسرت "ماریا کری" خواننده آمریکایی در شهرک "ملک عبدالله" در نزدیکی "مکه" برگزارشد

به گزارش اسپوتنیک، انتشار بخشی از اجرای کنسرت "ماریا کری" از چهره های برجسته دنیای موسیقی در فضای مجازی که ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ماه) در "عربستان سعودی" در شهرک تجاری «ملک عبدالله» در شمال بندر جده و در ۱۰۰ کیلومتری شهر مذهبی "مکه" برگزار شد، واکنش کاربران بسیاری همراه بود. در حاشیه مسابقات بین المللی گلف، "ماریا کری" برای اولین بار در عربستان" کنسرتی بزرگ برگزار کرد که با استقبال گسترده شهروندان اعم از مرد و زن روبرو شد. این مورد نیز یکی دیگر از اصلاحات "محمد بن سلمان" ولیعهد "عربستان" برای زدودن مظاهر" دینی- مذهبی در این کشور می باشد که متولی برگزاری آن هیئت تفریح و سرگرمی به ریاست "ترکی آل شیخ" از نزدیکان "محمد بن سلمان" است.


بسیاری از کاربران ایرانی با نقد این موضوع و مقایسه آن با شرایط حاکم و برخورد های سخت گیرانه موجود در ایران همچون منع برگزاری کنسرت در مشهد، خوانندگی زن، تعلیق کنسرت ها که هر روز شاهد آن هستند، ابراز تاسف کردند و عنوان می کنند در حالی که "ماریا کری" در مکه مکرمه کنسرت برگزار می کند، در ایران کنسرت "حمید عسکری" به دلیل هم خوانی با یک خانم توقیف می شود. آنها با کنار هم قرار دادن تصویر این دو اتفاق، اختلاف زیادی را احساس می کنند.
برخی از کاربران از اجرای کنسرت در قلب جهان اسلام بسیار متعجب هستند و معتقدند با این کار ممکن است اختلافات زیادی بوجود آید. برخی نیز بر این باورند که جدایی از دین و مذهب، انسانیت شرط مهمی در زندگی می باشد و نباید به این اتفاقات واکنش نشان داد چرا که یک انسان از آزادی و انتخاب برخوردار است، پس می تواند در عربستان به طواف کعبه برود و یا به کنسرت یک خواننده آمریکایی، اوست که انتخاب می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала