هنرنمایی شگفت‌انگیز پیانیستی که تنها ۴ انگشت دارد

© Fotolia / Minerva Studioهنرنمایی شگفت‌انگیز پیانیستی که تنها ۴ انگشت دارد
هنرنمایی شگفت‌انگیز پیانیستی که تنها ۴ انگشت دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این استعداد موسیقی که تنها با چهار انگشت زیباترین آثار موسیقی را اجرا می ‌کند، موجب حیرت کارشناسان موسیقی شده است.

یک نوجوان آمریکایی با اجراهای منحصر به فرد خود در زمینه موسیقی کلاسیک موجب شگفتی شیفتگان موسیقی شده است. این جوان معلول که در دستان خود معلولیت دارد به نواختن پیانو می‌پردازد. اجرای قطعات زیبای کلاسیک موسیقی نیاز به تبحر و مهارت خاصی دارد ولی داریوس سیمونز (Darrius Simmons) تنها با ۴ انگشت و باوجود کمک از پای مصنوعی چنان به اجرای موسیقی می‌پردازد که توجه هنرمندان و مشتاقان موسیقی را به خود جلب کرده است تا جایی‌که بیش از صد هزار نفر به صفحه مجازی او در یویتوب برای نمایش هنرنمایی‌اش سرک کشیدند و شگفت زده شدند.

این نوجوان ۱۷ ساله که به صورت خود آموخته به هنر موسیقی وارد شده خود به یک منبع الهام تبدیل شده است و باعث شده که علاقمندان زیادی تمایل به دیدن اجرای زنده هنر او داشته باشند، اجرایی که تنها با سه انگشت در دست راست و یک انگشت در دست چپ به روی پیانو انجام می‌شود.

اما سیمونز به فتح قله‌های بالاتری می اندیشد، چندی پیش آهنگی با نام رویاهایی برای همیشه که ساخته و پرداخته سیمونز بود در اینترنت دست به دست شد و در طول تنها یک هفته بازدیدی در حدود ۳.۹ میلیون بار را تجربه کرد. باز خوردی که همه از جمله خود سیمونز را نیز به تحیر واداشت. سیمونز متواضعانه مشوق‌های یروما (Yiruma) را برای نوشتن آهنگ های خودش،‌ پشتوانه این موفقیت می‌داند. یروما پیانیست و آهنگ‌ساز محبوب کره‌ای است که آلبوم عشق اول (First Love) او طرفداران زیادی از اقصی نقاط دنیا دارد.

ایده آهنگ رویاهایی برای همیشه زمانی به ذهن سیمونز رسید که او درباره ارزش زندگی فکر می‌کرد. او معتقد است که رویاها می‌توانند بهتر و بزرگ‌تر شوند. مهارت سیمونز باعث شده که علاوه بر اجراهای تک‌نوازی، در چند گروه موسیقی نیز مشغول به فعالیت باشد. او امیدوار است که با اجراهای بهتر بعد از اتمام دبیرستان بتواند بورس تحصیلی در رشته موسیقی را نیز به دست بیاورد و دنیای حرفه ای موسیقی را تجربه کند.

نقص عضو او هرگز باعث نشده که در سوال چالش برانگیز چرا من؟ اسیر شود بلکه او با دنبال کردن هدف در زندگی این مشکل را به یک فرصت تبدیل کرده است و با نوای دلنشین ساز خود به همه می‌گوید که هرگز از تعقیب هدف خویش ناامید نشوید.

 

تهیه شده توسط عبدالصمد حسینی

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала