مشروبات الکلی برای افراد مسن مضر است یا مفید؟

© Depositphotos.com / ArturVerkhovetskiyمشروبات الکلی برای افراد مسن مضر است یا مفید؟
مشروبات الکلی برای افراد مسن مضر است یا مفید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصرف میزان معتدل مشروبات الکلی برای افراد 65 ساله به بالا مضر نیست.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان امریکایی در پی یک تحقیقات جدید به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن از مقادیر معتدل مشروبات الکلی برای افراد بالاتر از 65 ساله دچار نارسایی قلبی بی ضرر است. 
طبق نتایج این تحقیقات می گوید برعکس نصرف مشروبات الکلی تا یک سال امید به زندگی را دراین افراد در مقایسه با افراد سالم افزایش می دهد. 
Бокал вина на столе в солнечный день - اسپوتنیک ایران
یک شهروند سوری انواع مشروبات الکلی را در خانه خود و از مواد اولیه ساده درست می کند (ویدیو)
این تحقیقات توسط دانشمندان دانشگاه واشنگتن در میسوری (ایالات متحده امریکا) انجام شده و نتایج این مطالعه در سایت موسسه مذکور منتشر شده است. 
کارشناسان ا افرادی را که دراین تحقیق شرکت داشته اند از سال 1989 تا 1993 مورد مطالعه قرار دادند.
در جریان این مدت در 393 بیمار که 79 سال عمر داشتند، دچار نارسایی قلبی شدند.
افراد شرکت کننده دراین تحقیق، به چهار دسته تقسیم شدند: کسانی که هیچوقت مشروبات الکلی ننوشیده بودند، افرادی که نوشیدن مشروبات الکلی را ترک کرده بودند، افرادی که 7-8 پیک در هفته می نوشیدند و کسانی که بیشتر از 8 پیک می نوشیدند. 
پیک مشروبات الکلی به شرح زیر تعیین شد: 0.35 لیتر آبجو، 0.18 لیتر شراب و0.04 لیترلیکور.
معلوم شد افرادی از دسته سوم به طور متوسط یک سال بیشتر از افراد گروه اول و دوم زندگی کردند. تعداد کمی از بیماران در گروه چهارم شرکت داشتند، بنابراین اطلاعات کافی در مورد آنها برای نتیجه گیری موجود نبود.
دانشمندان می گویند این به معنای آن نیست که بازنشستگانی که نارسایی قلبی پیدا کرده اند و قبلا اصلاً نمی نوشیدند، باید نوشیدن را آغاز کنند، اما برای کسانی که قبلا به نوشیدن عادت داشتند، مصرف یک "پیک شراب یا آبجو" قبل از رفتن به رختخواب، مفید بوده و یا حداقل مضر نیست.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала