این دختر چینی نمی تواند صدای مردان را بشنود

© AFP 2023 / FRED DUFOUR این دختر چینی نمی تواند صدای مردان را بشنود
این دختر چینی نمی تواند صدای مردان را بشنود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیماری این دختر چینی باعث شد تا دیگر صدای مردان را نشنود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، یک خانم ساکن چین توانایی شنیدن صدای مردان را به دلیل یک بیماری نادر از دست داده است.

در اوایل ماه ژانویه، یک خانم چینی به نام چن از شهر شیامن، استان فوجیان، در گوش خود صدای زنگ می شنید و همیشه ناخوشایند بود و استفراغ می کرد. وی با خود فکر کرد که حالش روز بعد بهتر می شود و تصمیم گرفت که بخوابد، اما بهتر نشد. علاوه بر این، صبح متوجه شد که دیگر قادر نیست صدای دوست پسرش را بشنود. وی به بیمارستان رفت و پزشکان متوجه شدند که او فقط می تواند صدای زنان را تشخیص دهد.

متخصص گوش و حلق و بینی، متوجه شد که چن توانایی شنوایی خود را برای شنیدن صداهای فرکانس پایین از دست داده است. دکتر احساس کرد که توسعه بیماری می تواند باعث ایجاد استرس شود. بیمار گفت که او اخیرا تا پاسی از شب مشغول به کار بوده و خواب کافی نداشته است. پزشک درمان را برای چن تجویز کرده و انتظار دارد که شنوایی وی به زودی برگردد.

چنین حادثه بسیار نادر است — حدود یک بیمار در هر 13000 مریض مبتلا به اختلال شنوایی. تشخیص این بیماری آسان نیست و مریض ممکن است از این مشکل آگاه نباشد، مثلا صدای یخچال و فریزر را نمی شنود و آن را طبیعی می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала