یونیسف اولین شهربازی جامع‌ برای کودکان پناهنده سوری دارای معلولیت را در اردن احداث کرد +ویدئو،عکس

© AP Photo / Hermann J. Knippertzیونیسف اولین شهربازی جامع‌ برای کودکان پناهنده سوری دارای معلولیت را در اردن احداث کرد +ویدئو،عکس
یونیسف اولین شهربازی جامع‌ برای کودکان پناهنده سوری دارای معلولیت را در اردن احداث کرد +ویدئو،عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اردوگاه پناهندگان سوری در "اردن" یک شهربازی مختص معلولین ساخته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، "یونیسف" اولین زمین بازی جامع برای کودکان معلول در اردوگاه پناهندگان "زعتری" را به عنوان بخشی از تلاش های ملی برای ایجاد آموزش، یادگیری و بازی همه کودکان بازگشایی کرده است.

اردوگاه "زعتری" در "اردن" پنجمین اردوگاه بزرگ در دنیا است که تبدیل به چهارمین شهر بزرگ در کشور "اردن" شده است. در این اردوگاه حدود ۳۰ درصد از پناهندگان معلولیت ذهنی و یا جسمی دارند.
این زمین بازی با هدف ارتقا ادغام اجتماعی برای بازی کردن همه کودکان
با معلولیت و بدون معلولیت‌ باهم طراحی و مجهز شده است.
"رابرت جنکینز" نماینده "یونیسف" در "اردن" می گوید: «در جوامع آسیب دیده، کودکان دارای معلولیت در میان محروم ترین افراد قرار دارند، افتتاح این زمین بازی جامع، خوش بینی بیشتری است برای آینده ای که همه کودکان بتوانند به طور کامل در یادگیری و بازی سهیم باشند.
بازی کردن حق کودکان است و برای برخی از این کودکان این نخستین تجربه بازی در شهربازی بود.»

تعداد زیادی از کاربران از مشاهده ویدئوها و تصاویر مربوط به این خبر بسیار ابراز خوشحالی کرده اند. آنها معتقدند بایستی شهربازی های جامع زیادی برای تعامل همه کودکانِ با معلولیت و بدون معلولیت در سراسر جهان ساخته شود، به این طریق کودکان معلول نیز با حمایت درست می توانند توانایی های خود را بشناسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала