پخش نوحه خوانی یزدی به عنوان فرهنگ عاشورایی در دانشگام ام آی تی+ویدئو

© Flickr / opencontentپخش نوحه خوانی یزدی به عنوان فرهنگ عاشورایی در دانشگام ام آی تی+ویدئو
پخش نوحه خوانی یزدی به عنوان فرهنگ عاشورایی در دانشگام ام آی تی+ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشگاه ام آی تی برای آشنایی دانشجویان با فرهنگ عاشورا در کلاس درس ویدئویی از مراسم نوحه خوانی و سینه زنی ایرانیان را پخش کرد

"به گزارش اسپوتنیک، یکی از مهم ترین مراکز علمی تحقیقاتی معتبر در آمریکا و جهان، موسسه فناوری "ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology) است که در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا واقع است و دارای پنج دانشکده می باشد. اخیرا ویدئویی از این دانشگاه در فضای مجازی منتشر شده است که در کلاس درس تاریخ ایران مدرن و آشنایی با فرهنگ عاشورایی، نوحه معروف یزدی که مفاهیم عمیق انسانی و دینی را در بر دارد به نمایش گذاشته شده است. در ویدئو زیر بخشی از این نمایش را مشاهده می کنید.


کاربران بسیار زیادی ابراز خوشحالی کردند که برای آشنایی این دانشجویان با فرهنگ عاشورایی این نوحه و این سبک از عزاداری ها را ارائه داده اند که واقعا حس یک ارتباط معنوی را در قلب دوست داران حسینی بوجود می آورد. چرا که برخی افراد در عزاداری حسینی با قمه زنی و غلتیدن در گل و موارد این چنینی افراط می کنند و دیدی متفاوت از دین اسلام و شیعیان را نشان می دهند. کاربرانی نیز عنوان کرده اند در حالی که ما بر آنها مرگ می فرستیم آنها در حال مطالعه فرهنگ ما هستند و این اختلاف قابل چشم پوشی نیست. البته در میان کاربران تعدادی هم عقیده داشتند که ممکن است همه این افراد به دنبال این نباشند که با فرهنگ ما آشنا شوند و بخواهند با شناخت بهتر فرهنگ، نقاط ضعف بیشتری از ما بدانند. حتی کاربرانی بودند که عنوان کردند مسلمان نیستند اما از شنیدن این نوحه خوانی لذت برده اند.ضمن اینکه این نوحه خوانی مورد توجه بسیاری از شیعیان عراقی قرار گرفت، ویدئو آن با زیر نویس انگلیسی در یوتیوب نیز به اشتراک گذاشته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала