نهنگ عظیمی که طعمه زباله های پلاستیکی دریایی شد +ویدئو

© AP Photo / Reed Saxonنهنگ عظیمی که طعمه زباله های پلاستیکی دریایی شد +ویدئو
نهنگ عظیمی که طعمه زباله های پلاستیکی دریایی شد +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال علت مرگ نهنگ مرده در سواحل اندولزی ضایعات پلاستیکی عنوان می شود

به گزارش اسپوتنیک، در ساحل جنوب شرقی استان سولاوسی در مجمع الجزایر اندونزی نهنگ مرده ای یافت شده است که ۱۵ کیلو ضایعات پلاستیکی اعم از ۱۱۵ لیوان پلاستیکی، ۲۵ کیسه پلاستیکی و… از شکم او خارج کردند. با توجه به اینکه علت دقیق مرگ نهنگ هنوز مشخص نشده است، اما احتمال داده می شود ضایعات پلاستیکی علت این اتفاق باشند. ویدئو زیر شرحی از این ماجرا است…

 

اندولزی دومین کشور بزرگ جهان در خلیج های دریایی پس از چین است که سالانه 1.29 میلیون تن ضایعات پلاستیکی تولید می کند.
افزایش میزان تولید ضایعات پلاستیکی در جهان محیط زیست را به صورت جدی تهدید می کند. و به همین علت برای جلوگیری از افزایش آلودگی پلاستیکی و رها کردن زباله های پلاستیکی در اقیانوس اقداماتی به عنوان زنگ خطر انجام می شود.
کاربران بسیاری نسبت به این اتفاق واکنش های متعددی نشان دادند، آنها این اتفاق را فاجعه ای می دانند که به دست بشر ضمن‌ آگاهی آنان رخ داده است. برخی کاربران نمونه های بسیاری از تلف شدن حیوانات، آبزیان و پرندگان به دست انسان ها را در صفحات خود منتشر کرده اند و معتقدند انسان ها به قدر کافی با سهل انگاری به محیط زیست آسیب زده اند و این نهنگ مرده یکی از نمونه های کوچک این حقیقت است. تعدادی از کاربران معتقدند بایستی با آگاهی بخشیدن و نشر پیامدهای این موضوع جهانی همه جوامع بشری را برای تغییر در سبک ‌زندگی و نجات محیط زیست همگام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала