کشورهای در حال توسعه چه ویژگی های مشترکی دارند +عکس

© AP Photo / Terry Spencerکشورهای در حال توسعه چه ویژگی های مشترکی دارند +عکس
کشورهای در حال توسعه چه ویژگی های مشترکی دارند +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سی ویژگی مشترک جهان سومی ها

به گزارش اسپوتنیک، یکی از اساتید دانشگاه "شهید بهشتی" به نام "محمود سریع القلم" ویژگی های مشترکی برای افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند که به آنها جهان سومی نیز می گویند، برشمرده است.
گفته شده است که افراد جهان سومی اول عصبانی می­شوند، بعد شاید فکر کنند. همچنین سئوال کردن را افت شخصیتی می­شمارند و در تنظیم اولویت­ها، بسیار سرگردانند. آنها خیلی تلاش می­کنند خود را اثبات کنند اما مخاطبان خود را دست کم می­گیرند.
این دسته از افراد عموما موفقیت را در پول زیاد خلاصه می­کنند و خیلی به هرم "مازلو"، اعتقادی ندارند. آنها تغییر و شکست را یکی می­دانند و از اینکه از زحمات افراد تقدیر کنند پرهیز می­کنند.
افراد جهان سومی معمولا از ناهماهنگی با یکدیگر لذت می­برند و کنترل دیگران را ارزش می­شمارند.
این دسته از افراد، علاقه شدیدی به ورود در مسایل دیگران دارند و در مورد طبع بشر بسیار کم می­دانند.
گفته شده است که آنها به ندرت ناخودآگاه خود را خانه تکانی می­کنند. آنها گاها قابل اتکاء نیستند و با آگاهی این کار را می­کنند.
آنان زیستن در تناقضات را زرنگی قلمداد می­کنند و برای تحقق کارآمدی، کارها را به صد قسمت تقسیم نمی­کنند.
با بی احترامی به دانشمندان خود، آنها را به مهاجرت سوق می­دهند و آموزش ندیده ­اند کارها را برای درازمدت انجام دهند.

آنان گرفتار چند غریزه هستند و در استفاده از واژه ­ها، بسیار کم دقت می­کنند. برنامه ­ریزی و تخیلات برای آنها مساوی هستند.

این دسته از افراد، تمایل شدید به یکسان­ سازی انسانها دارند. بارها اشتباهات قبلی را تکرار می­کنند و تعداد اشتباهاتشان بسیار بالاست. آنها پس از بلند شدن، صندلی را در جای خود نمی­گذارند.
بسیاری از آنان در شهرهایشان هنوز در رعایت آداب مدنی بسیار ضعیف هستند و خودنمایی را با اعتماد به نفس اشتباه می­گیرند. از خودشان بیش از اندازه راضی هستند و بنابراین رشد نمی­کنند.
بسیاری از کاربران با این سی ویژگی موافق بوده و در مقابل بسیاری از کاربران به مخالفت با آن پرداختند و آن را غیر حقیقی نامیدند. در این میان عده ای از کاربران، با بعضی از ویژگی ها موافق و با بعضی از آن ها مخالف هستند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала