حواشی ماجرای ویلاهای مجلل غیرقانونی در دامنه کوه های اوشان +ویدئو

© Sputnik / Vladimir Sergeevحواشی ماجرای ویلاهای مجلل غیرقانونی در دامنه کوه های اوشان +ویدئو
حواشی ماجرای ویلاهای مجلل غیرقانونی در دامنه کوه های اوشان +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تخریب محیط زیست با حفرکوه ها و ساخت ویلاهای جنگلی سال هاست که در بسیاری از کشورها منجمله ایران مشاهده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، تصویر منتشر شده از یک ویلا معروف به ویلای تاج محل یکی از پر بازدیدترین ها در فضای مجازی بوده است. اخبار حاکی از این است که ساخت این ویلا در دامنه کوه به صورت کاملا غیرقانونی انجام شده و با توجه به اینکه مدت ساخت آن بیش از ١٤ سال بوده است. اما چگونه ممکن است در این مدت طولانی جلوی ساخت وساز را نگیرند؟؟ هنوز هم مشخص نشده است که زمین این منطقه جزو اراضی ملی بوده یا در منطقه حفاظت شده است؟!

اما در این رابطه رئیس اداره منابع طبیعی ایران در گفتگو با مطبوعات ایران عنوان کرد که این زمین در اراضی ملی قرار دارد و به دلیل اینکه سند مالکیت این ملک بسیار قدیمی است و در گذشته ثبت شده است تلاش ما برای باطل کردن آن کار به جایی نبرده است و در حال حاضر پرونده مربوطه در دادگاه تجدیدنظر در حال بررسی است.  

صومعه «لانه ببر» در بوتان - اسپوتنیک ایران
هیجان انگیز ترین خانه های جهان

گفته می شود مالک این ویلای جنجالی یک فوتبالیست است که آن را به یک تاجر تهرانی واگذار کرده است و قیمت آن چیزی در حدود ٤٥ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

در واکنش به این خبر پر حاشیه کاربران از تخریب محیط زیست که در نقاط زیادی از ایران مشاهده می شود گلایه کردند و دلیل این کوه خواری ها را دور زدن قانون می دانند، آنها همین طور فروش زمین های جنگلی به ویلاسازها و همکاری مسئولین برای صدور مجوز را نیز متهم کردند. البته برخی کاربران اهالی بومی این مناطق را مقصر می دانند که زمین هایشان را به قیمتی ناچیز میفروشند تا جایش را ویلا بگیرد و به این ترتیب سهمشان در این تخریب محیط زیست بیش از مسئولین است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала