مودم وای-فای را کجای خانه قرار دهیم +عکس

© Fotolia / Andreas Finkمودم وای-فای را کجای خانه قرار دهیم +عکس
مودم وای-فای را کجای خانه قرار دهیم +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اثرات منفی امواج WiFi بر سلامت انسان.با خاموش کردن وای فای در شب و قرار دادن آن بیرون از اتاق خواب خود را در برابر امواج مغناطیسی ایمن کنید.

به گزارش اسپوتنیک، پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری مشکلاتی را نیز به همراه دارد. استفاده از لوازم الکتریکی میدان های مغناطیسی را در اطراف خود ایجاد می کند و باعث حساسیت و آلودگی مغناطیسی می شود. در بررسی های انجام شده در رابطه با نحوه ی انتشار امواج مودم و خطرات این امواج بر سلامت بدن مشخص شده است که انتشار این امواج طیف وسیعی را در بر می گیرد و مسلما تاثیرات منفی بر سلامت انسان خواهد داشت.

با جست و جوی ساده در اینترنت می توان از خطرات امواجی که از وای فای منتشر می شود آگاه شد البته این خطرات به آن شدتی که گفته می شود نیست و میزان تاثیر این امواج از حد استاندارد بالاتر نمی باشد و جای نگرانی وجود ندارد، مقالات بسیاری در این زمینه تحت عنوان مضرات و خطرات امواج وای فای نوشته شده است و خطرات عنوان شده شامل بی خوابی، عدم تمرکز و اختلال در کارکرد مغز، نازایی و کاهش باروری، افزایش استرس و تپش قلب و شایع ترین آنها خطر سقط جنین می باشد. در تصویر زیر نحوه ی انتشار امواج وای فای را می بینید. 

قاتل خاموشی به نام وای فای (عکس) - اسپوتنیک ایران
قاتل خاموشی به نام وای فای (عکس)

بهتر است برای کاهش میزان شدت این امواج، مودم را در محلی کم رفت و آمد و دور از اتاق خواب قرار دهید و در زمانی که به اینترنت نیاز ندارید به خصوص در شب مودم را خاموش کنید. در فضای مجازی خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کاکتوس و سیب زمینی امواج خطرناک وای فای را به خود جذب می کند اما این موضوع پایه ی علمی ندارد و عملا بی تاثیر است، تنها خاموش کردن وای فای در مواردی که به آن نیاز نیست بهترین اقدام در این رابطه می تواند باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала