با هزار تومان چه چیزی می توانیم بخریم؟ +عکس

© AP Photo / Vahid Salemiبا هزار تومان چه چیزی می توانیم بخریم؟ +عکس
با هزار تومان چه چیزی می توانیم بخریم؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فاجعه گرانی وقتی ارزش 1000 تومان ناچیز می شود.

به گزارش اسپوتنیک، کاهش ارزش ریال، افزایش قیمت ها و کاهش توان خرید ، زندگی را به مردم سخت تر می کند. گرانی مواد غذایی و کالاهای اساسی طی ماه های گذشته قدرت خرید جامعه ایران را به شدت پایین آورده است. این وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش چند درصدی قیمت مواد غذایی نه تنها توان خرید بسیاری از مردم را کاملا تحت الشعاع قرار داده بلکه باعث نگرانی آنها نیز شده است، از سوی دیگر همین تورم و گرانی باعث پایین آمدن کیفیت و ارزش موادغذایی از سوی تولید کنندگان شده است که آسیب های جدی و جبران ناپذیری به سلامت افراد جامعه می زند.

با 1000 تومان چه می توان خرید + عکس - اسپوتنیک ایران
با 1000 تومان چه می توان خرید + عکس

بعد از هزینه های مربوط به مسکن، آب، برق و گاز بیشترین هزینه در یک خانواده را سبد غذایی به خود اختصاص می دهد اما با ثابت ماندن درآمدها و ادامه دار بودن این گرانی ها چیزی که تغییر می کند الگوی مصرفی خانوارها است و به این ترتیب بسیاری از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا از سبد خریدشان حذف می شود. گرانی های غیرقابل پیش بینی و سرسام آور علاوه براینکه باعث شده پس انداز بسیاری از خانواده ها خرج شود، کیفیت زندگی نیز به طور قابل ملاحظه ای پایین بیاید. در نمودار زیر وضعیت تورم کالاهای خوراکی نشان داده شده است.
در این رابطه برخی کاربران با انتشار تصویری نشان می دهند که یا یک اسکناس 1000 تومانی که روزی خرج 1 روز یک خانواده می شد، اکنون چیزی نمی توان خرید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала