نخستین مهندس مکانیک زن در پاکستان +عکس،ویدئو

© AFP 2023 / Aamir QURESHIنخستین مهندس مکانیک زن در پاکستان +عکس،ویدئو
نخستین مهندس مکانیک زن در پاکستان +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش جمعیت زنان شاغل در کشورهای اسلامی

به گزارش اسپوتنیک، تبعیضی جنسیتی در پاکستان بسیار به چشم می خورد و زندگی زنان را تا حد زیادی محدود کرده است. درصد خیلی کمی از زنان در مناطق شهری کار می کنند و اغلب در بخش خدماتی فعالیت دارند اما زنان بسیاری برای مقابله با این تعصبات و حقوقشان تلاش می کنند تا نادیده گرفته نشوند. نشما نواز (UZMA NAWA)یکی از این زنان است، او اولین زن مکانیک کار ماشین در پاکستان است که با نگرش متفاوتش برای اثبات توانایی های خود به عنوان یک زن وارد این عرصه شده است. او در یک شهر مذهبی در شرق پاکستان بزرگ شده است و از طریق کمک هزینه تحصیلی، در رشته مکانیک تحصیل کرده و حالا در یک گاراژ تعمیرات خودرو در ملتون در شرق پاکستان مشغول به کار است.

بانوان مکانیک خودرو در ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ظهور بانوان مکانیک خودرو در ایران + عکس

او در مصاحبه هایی که از وی منتشر شده است می گوید: "این کار یک چالش با وجود مشکلات مالی خانواده ام بود که به آن رسیدم و گاهی اوقات مشتریان از اینکه می بینند این کار را انجام می دهم واقعا متعجب می شوند." 

همکار او نیز در این رابطه می گوید: هر کاری را که به او می دهیم با تعهد و سخت کوشی مانند یک مرد انجام می دهد و همه ما را تحت تاثیر قرار داده است. پدر او نیز در این باره می گوید: در جامعه ما نیاز نیست که دختران در کارگاه ها کار کنند و خوب به نظر نمی رسد، اما دخترم به این کار علاقه دارد و با اشتیاق این کار را انجام می دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала