پنج ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و چهره ای جذاب تر داشته باشید +عکس

© Fotolia / dimitriyپنج ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و چهره ای جذاب تر داشته باشید +عکس
پنج ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و چهره ای جذاب تر داشته باشید +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با مصرف ویتامین ها و موادمعدنی سلامتی خود را تضمین کنید .

به گزارش اسپوتنیک، بدن ما به انرژی، پروتئین، چربی، ویتامین ها، موادمعدنی و آب احتیاج دارد که آنها را از طریق رژیم غذایی دریافت می کند. کمبود هر یک از این موارد سلامت فرد را به خطر می اندازد و این مسئله به شدت در ظاهر و چهره ی او نمایان می شود. برخی از ویتامین ها مانند ویتامینB7,B12 (بیوتین)، ویتامین C و مواد معدنی همچون آهن و ید در صورتی که به اندازه کافی در بدن وجود نداشته باشند به راحتی کمبود آنها را در چهره می توان دید. 

درمان سریع سرطان با رژیم غذایی - اسپوتنیک ایران
درمان سریع سرطان با رژیم غذایی
موی خشک و نازک، چروکهای عمق و ریز در پیشانی، ورم زیر چشم، پوست رنگ پریده، لب های رنگ پریده و خونریزی لثه مواردی و علائمی هستند که از کمبود این ویتامین ها ظاهر می شوند.

 


از منابع غنی آهن می توان جگر، گوشت قرمز، حبوبات و غلات، اسفناج و زرده تخم مرغ را نام برد و برای تامین ید مورد نیاز بدن بایستی مواردی چون نمک یددار، میگو و گوشت بوقلمون، موز و شیر را به برنامه غذایی خود اضافه کرد. به طور طبیعی گیاهان فاقد ویتامین B12هستند اما منابع حیوانی مانند مرغ، گوشت، بوقلمون و غذاهای دریایی سرشار از این ویتامین اند. ماهی قزل آلا، ماست، موز، آجیل و سبزیجات ریشه حاوی منابع بیوتین می باشد. ضمن اینکه مصرف ویتامین C فواید بسیاری دارد، در جذب آهن نیز موثر است و به راحتی از مصرف میوه ها، انواع کلم ها، گوجه و سبزیجات معطر تامین می شود. می توان گفت تغذیه مناسب و کافی نه تنها بر سلامتی بلکه در زیبایی چهره نیز نقش بسزایی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала