دهقان فداکار نوین در کتاب های درسی با لباس زیر +عکس

© AP Photo / Danae Orlobدهقان فداکار نوین در کتاب های درسی با لباس زیر +عکس
دهقان فداکار نوین در کتاب های درسی با لباس زیر +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«دهقان فداکار» حس نوستالژیکی که تحریف می شود.

به گزارش اسپوتنیک، داستان خاطره انگیز دهقان فداکار، خلاصه ای از فداکاری و ایثار فردی به نام ازبرعلی حاجوی است که در سن ٣٢ سالگی شب هنگام زمانیکه به سمت قطار می رفت متوجه مسدود شدن مسیر قطار بر اثر ریزش کوه می شود که برای متوقف کردن آن کت خود را به آتش می زند و به سمت قطار می دود. او در نهایت قطار را متوقف می کند و جان چندصد نفر را نجات می دهد و داستان قهرمانی او سال ها در کتب درسی سوم دبستان چاپ می شد.

اما ضمن اینکه داستان این فداکاری در سال های اخیر مختصر شده، اکنون تصویر مربوط به این داستان نیز در چاپ جدید کتاب سوم دبستان به شکلی است که او کاملا لباس به تن دارد.

قهرمان داستان کودکی ایرانی ها آسمانی شد +عکس - اسپوتنیک ایران
قهرمان داستان کودکی ایرانی ها آسمانی شد +عکس

 

کاربرانی که تصاویر این موضوع را به اشتراک می گذارند نظرات مختلفی دارند، تعداد بسیاری زیادی مخالف این مسئله هستند و می گویند او برای این قهرمان داستان بود که پیراهن خود را در هوای سرد کوهستانی درآورده و اینکه تصویر او را این چنین تغییر داده اند واقعا جای سوال دارد، اما عده ای دیگر می گویند مرحوم حاجوی شخصا در مصاحبه ای که داشتند عنوان کرده اند آن شب لباس به تن داشته و کت خود را آتش زده است و از اینکه او را برهنه به تصویر کشیده بودند گلایه داشتند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала