تلاش بی وقفه چین برای جلوگیری از فساد در دستگاه های دولتی +عکس

© AP Photo / Andy Wongتلاش بی وقفه چین برای جلوگیری از فساد در دستگاه های دولتی +عکس
تلاش بی وقفه چین برای جلوگیری از فساد در دستگاه های دولتی +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روش جالب چینی ها برای مبارزه با فساد مالی دستگاه های دولتی.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اقتصاد بزرگ چین به تناسب آمار فساد در دستگاه های دولتی این کشور نیز بسیار بالا خواهد بود. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پس از منصوب شدن و در دست گرفتن قدرت، مبارزه و سرکوب کردن فساد اقتصادی را در اولویت کارهای خود قرار داد و از سال ٢٠١٢ نهضتی برای مقابله با فساد به راه انداخت.

در می ٢٠١٥ مقامات چینی برای مبارزه با فساد اقتصادی و جلوگیری از گسترش آن در دستگاه های دولتی کارزاری با عنوان "هشدار آموزشی علیه وسوسه فساد" برای ٧٠ مسئول دولتی به همراه خانواده هایشان به راه انداختند. این بازدید شامل دیدار با ١٥ تن از مقامات و همکاران سابق، دیدن عکس هایی از شرایط مفسدان اقتصادی، بازجویی هایشان و شنیدن نظرات شخصی این زندانیان بود؛ که بسیاری از آنها برای رشوه خواری و سوءاستفاده از قدرت به زندان محکوم شده بودند. یکی از مقامات ارشد که در این بازدید حضور داشت گفت: «ما باید از پرونده های فساد درس بگیریم و به قوانین و مقررات حزب احترام بگذاریم تا وظایفمان را به خوبی انجام دهیم و خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.»

دولت چین با هدف آگاه سازی و عبرت گیری برخی از مقامات احتمالا متخلف، یک تور یک روزه زندان گردی از زندان های کشور راه اندازی کرده است. دولت چین هدف از این اقدام را پیشگیری با پدیده روز افزون فساد مقام های دولتی اعلام کرد و افزود به همین منظور تعدادی از مقامات این کشور را به بازدید از زندان هایی برد که همکاران متخلف سابقشان نیز در آنجا بسر می بردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала