پيشگيری، بهترين راه درمان آلزایمر +عکس

CC0 / Pixabay / پيشگيری، بهترين راه درمان آلزایمر +عکس
پيشگيری، بهترين راه درمان آلزایمر +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلزایمر یکی از شایع ترین مشکلات دوره ی سالمندی است، در هر ٣ ثانيه يك نفر به اين بيماري مبتلا می شود.

به گزارش اسپوتنیک، بیماری فراموشی که به اختصار آلزایمر نامیده می شود رایج ترین نوع از انواع مختلف زوال عقل است. همانطور که می دانید هر اختلال حافظه ای آلزایمر نیست. آلزایمر یک اختلال شناختی پیش رونده غیرقابل برگشت است. در ابتدا بیمار در انجام فعالیت های روزانه اش دچار مشکل می شود و با گذشت زمان بیماری پیشرفت کرده و میزان تحلیل مغز شدت می یابد. گرچه سرعت این تحلیل در بیماران مختلف متفاوت است اما سلول های مغز به تدریج تخریب شده و فرد چار فراموشی می شود، به طوری که بیمار دیگر قادر نیست خاطرات گذشته ی خود را به یاد بیاورد و یا رویدادهای جدید را در مغز خود ترسیم کند.

در صورت پیشرفت بیماری، حافظه ی دراز مدت نیز تحت تاثیر قرار گرفته و در نهایت منجر به مرگ می شود. از علائم هشدار دهنده ی این بیماری می توان به تضعیف حافظه و حالت های فراموشی، تغییر ویژگی های شخصیتی و رفتاری، عدم تمایل به شرکت در برنامه های گروهی، قدرت قضاوت و تصمیم گیری ضعیف، ناتوانی در پیدا کردن لوازم و وسایل خود و اغلب سردرگم شدن در زمان و مکان و حتی مشکل بینایی در برخی بیماران اشاره کرد. همچنین با بررسی سطح هورمون استرس در بزاق بیمار نیز می توان احتمال آلزایمر را تشخیص داد.

با توجه به اینکه منشا و علت این بیماری نامشخص است و درمانی برای آن وجود ندارد، همه ساله برای شناخت و پیشگیری از این بیماری تدریجی همایش های مختلفی در روز جهانی آلزایمر در دنیا برگزار می شود و بدون شک گامی بسیار مؤثر در پیشگیری این بیماری است. در این رابطه راهکارهای ساده را برای پیشگیری از آلزایمر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала