قبولی کنکور یک زندانی محکوم به حبس در ایران +عکس

© Fotolia / BortN66قبولی کنکور یک زندانی محکوم به حبس در ایران +عکس
قبولی کنکور یک زندانی محکوم به حبس در ایران +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک زندانی محکوم به حبس، توانست رتبه تک رقمی در کنکور کارشناسی ارشد کسب کند.

به گزارش اسپوتنیک، شخصی که در زندان "رجایی شهر" به جرم قتل دستگیر شده و محکوم به قصاص نفس میباشد، در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و توانسته است با کسب رتبه تک رقمی، دانشجو رشته "مهندسی پزشکی" در دانشگاه "تربیت مدرس" شود.

به گزارش ایسنا، "مصطفی محبی"، مدیر کل زندان‌های استان تهران گفته است که همزمان با آزمون کارشناسی ارشد سراسر کشور شش نفر از مددجویان زندان رجایی شهر موفق به قبولی در آزمون و انتخاب رشته شدند.به گفته او با وجود محدودیت‌های آموزشی از قبیل کمبود تجهیزات وامکانات، اداره فرهنگی و تربیتی تلاش می نماید ضمن بهبود وضعیت روحی و روانی مددجویان، امکان تداوم آموزش برای بازماندگان از ادامه تحصیل، به ویژه زندانیان با حبس طولانی مدت فراهم شود تا فعل "خواستن" در این قشر آسیب دیده به منصه ظهو ر سیده و شاهد حضور پررنگ مددجویان در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، آموزشی، هنری، ورزشی باشیم.
وی افزود که سیاست‌های فرهنگی در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی و به تبع زندانهای استان تهران این است که زندان‌ها را به دانشگاه تبدیل کنیم.
حال برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده است که او با دانشجو شدنش از زندان آزاد می گردد یا خیر؟ عده ای از کاربران معتقدند که با اینکه او کار بسیار بزرگی انجام داده است اما در هر حال نباید به سبب اینکه دانشجو شده است، از زندان آزاد کرد چرا که او جان یک نفر دیگر را گرفته است. عده ای دیگر از کاربران معتقدند که زندان باید جلوی درس خواندن او را بگیرد و او می تواند ضمن اینکه در زندان بمانند دانشجو نیز بشود و مسئولین زندان باید به او کمک کنند.
گروه سوم از کاربران فارغ از اینکه او در آینده چه کار خواهد کرد و چه تصمیمی خواهد گرفت، او را تحسین کرده و معتقدند کسی که آینده ای در پیش روی خود نمی بیند و به طور حتم می داند که قرار است قصاص شود کار بزرگ و تحسین آمیزی انجام داده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала