واکنش بازیگران ایرانی به چالش جدید سانسورچی +عکس،ویدئو

CC BY-SA 2.0 / Carolyn Langton / Censoredواکنش بازیگران ایرانی به چالش جدید سانسورچی +عکس،ویدئو
واکنش بازیگران ایرانی به چالش جدید سانسورچی +عکس،ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چالش جدیدی در شبکه های اجتماعی توسط "امیر مهدی ژوله" هنرمند ایرانی به راه افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، چالش جدیدی به نام "من و سانسورچی" در شبکه های اجتماعی، توسط "امیر مهدی ژوله" هنرمند معروف ایرانی آغاز شده است که به خاطرات هنرمندان در مورد سانسور های عجیب و غریب می پردازد که در صدا و سیمای "ایران" باعث شده تا برخی از کارها و فعالیت ها با مشکل مواجه شوند. برای مثال "ژوله" عنوان کرده است که در کار طنز "شبهای برره"، اسم شخصیتی که "هادی کاظمی" بازی می‌کرد، "نظام دو برره" بود. در یکی از قسمت ها، "شیر فرهاد" که با "نظام دو برره" کل کل داشتند سر صف می گفت من پشت سر "نظام" نمی ایستم یا اینکه چرا از جلو "نظام" از جلو "شیر فرهاد" نه. چند روز بعد از پخش این قسمت از تلویزیون گفتند که اسم این شخصیت "دوبرره" خالی باشد و دیگر "نظام" را نگویید از آن به بعد نیز نام "هادی کاظمی"، "دوبرره" خالی شد.

"میترا حجار"، بانوی بازیگر ایرانی، در ادامه این چالش عنوان کرد که برای دیده نشدن حجم گوش بانوان از زیر حجاب، در تلویزیون از چسب‌های استفاده می کنند که کندن آن کمی دردناک است.

"مهراب قاسم‌خانی" نیز این چالش را دنبال کرد و به یک خاطره اشاره کرد. او عنوان کرد که در سریال "شبهای برره" طراح صحنه بود و صحنه کلانتری را او درست کرده بود. عده ای آمدند و پرسیدند چرا بالای سر شخصیت "طغرل" عکسی از "رضا شاه" نیست. باید این عکس را بگذارید که دقیقا معلوم بشود این سریال در چه مقطعی اتفاق افتاده و با زمان حال اشتباه نشود. بنابراین ما عکسی از "رضاشاه" گذاشتیم. بعد از چند قسمت با عصبانیت آمدند و گفتند که این دیگر چیست؟ در سریال کمدی تلویزیون جمهوری اسلامی هر شب عکس "رضا شاه" نشان داده میشود. ما گفتیم که خودتان این را گفتید. آنها گفتند که بیخود ورش دارید و ما برداشتیم. چند قسمت بدون عکس پخش شد. دوباره با عصبانیت آمدند و گفتند که چرا عکس را برداشتید. ما گفتیم که شما گفتید آنها گفتند بیخود. این که اول بود و آنان را برداشتید قابل تفسیر است و ایجاد شبهه می کند. سریع آن را به جای خود بگذارید و باز آمدند و گفتند این دفعه عکس را بگذارید اما کادر را طوری تنظیم کنید که سر او در کار نباشد.

عده ای از کاربران با استقبال از این چالش، معتقدند که بعضی از سانسورهای که در صدا و سیمای "ایران" رخ می‌دهد بسیار بی دلیل و بی منطق است. عده ای دیگر از کاربران معتقدند که این مسئله به این خاطر است که هیچ نظم و دیسیپلینی در شورای نظارت در تلویزیون وجود ندارد و هر کسی می‌تواند در این زمینه صاحب نظر باشد و اینکار فقط به عهده عده ای خاص نیست.
عده ای از کاربران نیز معتقدند که این چالش الان فایده ای ندارد چرا که عزیزانی که الان از کار بیکار شده و عملا ممنوع الکار شده اند این چالش را راه انداختند.

راه اندازی این چالش توسط آنها زیاد جالب نیست و بیشتر حالت انتقام گیری دارد.

به عقیده این دسته از کاربران، آنها در زمانی که بر روی کار سریال بودند و این مسائل داغ بود و این سریالها در حال پخش بود باید واکنش می دادند نه الان که چندین سال از آن گذشته است و مردم آن را فراموش کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала