برج رامیلا چالوس کامل در آتش سوخت + عکس

CC BY 4.0 / IRNA / برج رامیلا چالوس کامل در آتش سوخت
برج رامیلا چالوس کامل در آتش سوخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.11.2021
اشتراک
رئیس سازمان آتش‌ نشانی چالوس گفت: متأسفانه با وجود تلاش و بارش باران این برج رامیلا چالوس به طور کامل در آتش سوخت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سبحان دیاری، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس در این خصوص اظهار داشت: ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۱۹ آبان یک مورد آتش‌‎سوزی در یک برج به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع‌ رسانی شد و بلافاصله مأموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه تجهیزات به محل حریق در منطقه سردآبرود چالوس اعزام شدند.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک برج مسکونی بوده است، افزود: طبقه آخر این برج دچار حریق شد که از طریق کانال رایزر به بقیه طبقات سرایت کرد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس با بیان اینکه این برج دارای تجهیزات اطفای حریق بود، تصریح کرد: در بعضی از طبقات سیستم اطفای حریق کار می‌کرد و مورد استفاده قرار گرفت ولی در دیگر طبقات این سیتم فعال نبود.
​این مسؤول یادآور شد: در اولین فرصت مأموران آتش‌نشانی از شهرهای همجوار برای کمک‌رسانی  به چالوس اعزام شدند ولی تلاش ۴۰ نیرو به مدت ۱۰ ساعت و تجهیزات بالابر آتش‌نشانی برای مهار حریق کارساز نبوده است.
دیاری بیان کرد: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش درحالی که دود سیاه و غلیظ از این ساختمان خارج می‌شد، وارد طبقه پارکینگ شدند همچنین گروه‌های دیگر نیز خود را به طبقات بالایی رسانده و مشغول لکه‌گیری بودند که به یک‌باره ساختمان با وزش باد دچار حریق دوباره شد.
وی با اعلام اینکه به دلیل خطرات جانی برای نیروها دستور تخلیه برج مسکونی داده شد و آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند، یادآور شد: ساختمان‌های اطراف این برج نیز تخلیه شد و به دلیل خطرات احتمالی، ساختمان‌های همجوار تا اطلاع ثانوی خالی از سکنه شدند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس خاطرنشان کرد: تاکنون در این حادثه آتش‌سوزی خسارت جانی گزارش نشد و میزان خسارت و علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.
این مسؤول گفت: در گزارش اولیه گسترش زبانه‌های آتش به دلیل آتش‌سوزی انشعابات کابل برق عبوری از دیوار و سقف کاذب ساختمان بوده است ولی همچنان تحقیقات لازم برای علت اصلی آتش‌سوزی در حال انجام است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала