باقری کنی: در وین مذاکرات هسته ای انجام نمی دهیم

© Photo / Akbar Sharifiniaraghباقری کنی: در وین مذاکرات هسته ای انجام نمی دهیم
باقری کنی: در وین مذاکرات هسته ای انجام نمی دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران: موضوع اصلی ما در این مذاکرات پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: ما مذاکره هسته‌ای نداریم زیرا موضوع هسته‌ای در سال 1394 در قالب توافق بین ایران و 1+5 به طور کامل حاصل شد. موضوع اصلی مذاکرات وین پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و رفع تحریم‌های غیر قانونی است.
وی با اشاره به رایزنیهای خود با همتای فرانسوی در پاریس اظهار کرد: با توجه به اینکه فرانسه سال آینده ریاست اتحادیه اروپا را برعهده خواهد داشت بنابراین یک نقش آفرینی فراملی می‌تواند داشته باشد که فرصت بسیار مناسبی برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران، نقش‌آفرینی این کشور در تعاملات منطقه‌ای و همین‌طور مسیر مذاکراتی است که ما در 8 آذر در وین با 1+4 خواهیم داشت.
واکنش خطیب زاده به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ترک برجام توسط ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
واکنش خطیب زاده به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره ترک برجام توسط ایران
علی باقری کنی مذاکرات با همتای فرانسوی را مشروح، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرد. 
باقری درباره سخنان وزیر خارجه فرانسه پس از گفت وگو با امیرعبداللهیان که گفته بود مذاکرات با ایران باید از همان مرحله‌ 20 ژوئن از سرگرفته شود، تاکید کرد: ما مذاکره هسته ای نداریم زیرا موضوع هسته‌ای در سال 1394 در قالب توافقی که بین ایران و 1+5 شکل گرفت، به طور کامل حاصل شد. موضوع اصلی ما در این مذاکرات پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام است که این پیامدها فقط منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала