استفاده از «گلوله‌های هوشمند» در رزمایش ذوالفقار+ فیلم

© Photo / twitter of Hossein Dalirianرزمایش
رزمایش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
نعمتی: در این رزمایش، مکانیزه هجومی، واکنش سریع، هوانیروز، پهپاد و جنگال و همچنین یگان‌های توپخانه‌ای کششی و خودکشی از نیروی زمینی ارتش شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران اعلام کرد که برای نخستین بار در سطح عملیاتی در جریان برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از گلوله‌های هوشمند توپخانه استفاده کردیم.
وی در ادامه اظهار داشت: «در این رزمایش، انواع یگان‌های زرهی، مکانیزه هجومی، واکنش سریع، هوانیروز، پهپاد و جنگال و همچنین یگان‌های توپخانه‌ای کششی و خودکشی از نیروی زمینی ارتش شرکت کردند که با توجه به طراحی صحنه عملیات نقش هر کدام از این تجهیزات و رسته‌ها، ویژه و منحصر به فرد بود.
در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، بنابر سناریویی که از پیش تعیین کرده بودیم، ادوات مکانیزه و زرهی را وارد عملیات کردیم و به دلیل نیاز به پشتیبانی آتش، یگان‌های توپخانه با کالیبرهای مختلف در این رزمایش شرکت کردند.
​همچنین با توجه به فاصله‌ای که با یگان‌های حمله ور در نقش دشمن داشتیم و عمقی که از قبل پیش‌بینی شده بود، نیاز بود از فاصله دور دشمن را مورد هدف قرار دهیم، بر همین اساس از پهپادها و موشک‌های خود در این خصوص استفاده کردیم و جهت پشتیبانی از یگان‌های تکاور نیز بالگردهای هوانیروز وارد کار شدند.
در رزمایش امسال نفربرهای نوسازی شده و ارتقا یافته مورد استفاده قرار گرفت. همچنین برای نخستین بار در سطح عملیاتی در جریان برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از گلوله‌های هوشمند توپخانه استفاده کردیم. عملیاتی شدن پهپاد دوربرد تهاجمی و انتحاری «آرش» از جمله اتفاقاتی است که در جریان برگزاری رزمایش مشترک امسال انجام شد.
​این رزمایش برای دشمنان دارای پیام‌هایی هست که از جمله آنها می‌توان به آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش تحت فرماندهی معظم کل قوا و پشتیبانی مردم اشاره کرد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала