ارسال پرونده تخلف روحانی به قوه قضاییه

© AP Photo / Iranian Presidency Officeارسال پرونده تخلف روحانی به قوه قضاییه
ارسال پرونده تخلف روحانی به قوه قضاییه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2021
اشتراک
نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص پرونده تخلف حسن روحانی به قوه قضاییه ارسال شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد عملکرد رئیس وقت ستاد ملی کرونا (رئیس جمهور سابق ایران) در اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
در این گزارش آمده است که فراخوان دیر هنگام وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت تولید داخلی واکسن کرونا، ضعف دستگاه دیپلماسی کشور در رایزنی برای دریافت به موقع واکسن‌ها، کمبود نیروی انسانی و زیرساخت‌های لازم و کمبود منابع مالی (ریالی و ارزی) و نهایتاً ضعف مدیریت و عملکرد شخص رئیس جمهور در راهبری موارد فوق موجب تاخیر در برنامه ملی واکسیناسیون در مقایسه با سایر کشورها شده که این موضوع موجب افزایش مبتلایان و فوتی‌ها در کشور شده است.
همچنین ذکر شده است: تمامی موارد بیان شده فوق نشانگر عدم مدیریت صحیح ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط شخص رئیس جمهور است. البته او از موضوع تصمیم گیری گروهی و حضور مسئولان ارشد مانند معاون دادستان استفاده می‌کند و عواقب هیچ تصمیم اشتباه خود را نمی‌پذیرد. اما این را باید مدنظر داشت که در ستاد ملی کرونا اعضا فقط اظهارنظر می‌کنند اما رأی گیری نمی‌شود و رئیس جمهور جمع‌بندی می‌کند بنابراین این‌طور نیست افراد متخصص در ستاد کرونا بتوانند نظر خود را با رأی به نتیجه برسانند؛ رئیس جمهور هر طور که بخواهد جمع بندی می‌کند و تصمیم نهایی با او است. لذا از آنجایی که تصمیمات و اقدامات متناقض و غیر کارشناسانه وحتی ترک فعل‌های صورت گرفته توسط او منجر به فوت هموطنان عزیز و صدمات عدیده جانی، مالی و روحی برای مردم شده و نهایتاً نارضایتی شدید مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم نموده است، لذا لازم است برخورد قاطع و قانونی با ایشان صورت گیرد.
در ادامه جلسه این گزارش به رأی وکلای ملت گذاشته شد و نمایندگان با ۱۶۷ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در جلسه علنی با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره پرونده تخلف حسن روحانی و سوءمدیریت وی در ستاد ملی کرونا به قوه قضائیه موافقت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала