۱۳۰ میلیون یورو ارز دولتی برای توسعه واکسن ایرانی کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکسن کرونا
واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان داشت که به تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا ۱۳۰ میلیون یورو ارز دولتی اختصاص داده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روز یکشنبه دو واکسن ایرانی "رازی" و "فخرا" مجوز مصرف اضطراری خود را دریافت کردند. پیش از این نیز واکسن‌های "برکت"، "پاستوکووک" و "سیناژن" از سازمان غذا و داروی کشور مجوز مصرف اورژانسی دریافت کرده بودند.
دکتر «سید حیدر محمدی» گفت: اگر جمعیت هدف را نزدیک به ۸۰ میلیون نفر در نظر بگیریم، نیاز کشور ما به واکسن کرونا، حدود ۱۶۰ میلیون دوز است و اگر نیاز به تزریق دوز سوم نیز باشد این میزان به ۲۴۰ میلیون دوز می‌رسد؛ بنابراین با توجه به بالا بودن جمعیت هدف،‌ برای استفاده از واکسن‌های رازی،‌ نورا، فخرا و... نیز ظرفیت وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد:‌ ما نیاز به واکسن کرونا را با تولیدکننده داخلی تنظیم می‌کنیم؛‌ هرچه تولیدکنندگان داخلی بیشتر بتوانند تولید کنند،‌ از این ظرفیت استفاده و مابقی نیازمان را وارد می‌کنیم.
این مقام تاکید کرد:‌ به کل تولیدکنندگان ایرانی واکسن کرونا برای توسعه خطوط تولید، ۱۳۰ میلیون یورو ارز دولتی اختصاص داده‌ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала