بررسی وضعیت بورس و راهکارهای حمایت از بازار سرمایه در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / بورس تهران
بورس تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
اشتراک
کارشناس: دولت عزم خود برای ساماندهی وضعیت بازار سرمایه را جزم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز اول نوامبر اعلام کرد که دولت عزم خود برای ساماندهی وضعیت بازار سرمایه را جزم کرده و در این راستا، برای اعتمادآفرینی در حال اجماع‌سازی با وزارتخانه‌های نفت، صنعت و بانک مرکزی هستیم.
وی در ادامه افزود: «در نشست بررسی وضعیت بورس و راهکارهای حمایت از بازار سرمایه، بر لزوم فراهم کردن بسترها برای فعالیت شفاف بازار سرمایه تاکید شد. شواهد قطعی نشان می دهد بازار سرمایه در بلندمدت بیشترین بازدهی را در مقایسه با بازارهای رقیب داشته است و نگاه ماه به بازار حرفه ای و بلندمدت است.
مقامات چین: دسترسی افغانستان به دارایی های خارجی خود را احیا کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2021
مقامات چین: دسترسی افغانستان به دارایی های خارجی خود را احیا کنید
وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس، توسعه ابزارها و نهادها و ایجاد بازاری شفاف و کارا و پیش بینی پذیر است و بازار بدهی مکمل بازار سهام است نه رقیب آن. خالص تامین مالی دولت از اوراق در دوماه اخیر بسیار اندک و ناچیز و در  ۴۰ روز اخیر صفر ریال بوده است هرچند فضای مجازی پر از اطلاعات غیردقیق است. از این به بعد هم دولت بیشتر به دنبال جبران کسری بودجه از طریق مولدسازی دارایی و فروش اموال مازاد است.
 برنامه ما پیش بینی پذیر کردن اقتصاد و حذف قیمت گذاری های مضر به بازار در صنایع بورسی است و به زودی زود خبر تغییر نظام قیمت گذاری خودرو توسط وزارت صمت منتشر خواهد شد. به دنبال پیش بینی پذیرکردن نرخ های کلیدی اقتصاد و بالتبع بورس هستم تا نااطمینانی از بازار زدوده شود.
 در گذشته برای تغییرات مکرر قیمت خوراک و نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و قواعد پالایشی ها و فراخوان عموم به سهامداری مستقیم اشتباهات بزرگی صورت گرفته که باید با همکاری وزارت های نفت و صمت و بانک مرکزی و سازمان بورس شاهد کاهش این اشتباهات و ایجاد اطمینان در بازار باشیم.
برای اعتمادآفرینی در حال اجماع‌سازی با وزارت های نفت و صمت و بانک مرکزی هستیم تا آنجا هم خبرهای امیدبخشی به اقتصاد منتقل کنیم».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала