ایران و خطر پیک ششم کرونا

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2021
اشتراک
عادی‌انگاری و کاهش حساسیت‌ها، تاثیر واکسیناسیون را کاهش داده و تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آستانه پیک ششم در ایران را افزایش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «ایران»، بیش از۷۰ درصد از جمعیت هدف در کشور نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تعداد افرادی که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند به بیش از ۲۹ میلیون نفر رسیده است.
برخی از مردم در اماکن عمومی عادی‌انگاری و کاهش حساسیت‌ها را به نمایش می گذارند. دستاوردی که در کمتر از سه ماه با هدف حفظ جان تک‌تک افراد جامعه در مقابل این ویروس خطرناک حاصل شد. حالا اما با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت برای مقابله با بیماری کرونا آمارها از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در آستانه پیک ششم در کشور خبر می‌دهد.
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.10.2021
رئیسی: کاهش شمار مبتلایان و جان باختگان به معنای رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست
در شرایطی که تصور می‌شد با افزایش واکسیناسیون عمومی بتوان بیماری کرونا را در جامعه کنترل کرد و آمار مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داد، حالا در رنگ‌بندی جدید با افزایش تعداد مبتلایان و قرمز شدن ۲۲ شهرستان و نارنجی شدن ۱۲۸ شهرستان و ۲۱۵ شهرستان زرد مواجه شده‌ایم. آماری که متأسفانه هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.
به اعتقاد کارشناسان حوزه بهداشت هرچند واکسن آمار مرگ ومیر در مبتلایان را کاهش داده است اما سهل‌انگاری، عادی‌سازی و نداشتن آگاهی و به‌دنبال آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع شکستن زنجیره انتقال بیماری شده است و این موضوع بسیار نگران‌کننده است. از سوی دیگر هنوز تعداد افرادی که تمایلی به تزریق واکسن ندارند زیاد است واین افراد در صورت ابتلا به کرونا در معرض خطرات بسیاری قرار دارند. به طوری که وزیر بهداشت می‌گوید: بیش از ۸۵ درصد از بیمارانی که جان خود را از دست می‌دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و نگرانی موج ششم کرونا به خاطر افرادی است که واکسینه نشده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала