شرایط بازگشایی مدارس در ایران و تست دادن کارمندان

© Photoبهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران اطلاع داد که تا کنون ۷۶ درصد مردم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت ایران گفت: با توجه به واکسیناسیون زیادی که در دو ماه اخیر انجام شد، توانستیم دفاع بدنی مردم را بالا ببریم.
وی بیان داشت: متأسفانه در برخی از روزهای مرداد، بیش از ۷۰۰ مورد مرگ و میر داشتیم و حدود ۸ هزار نفر در آی سی یو بستری و حدود ۵۰ هزار نفر مبتلا می‌شدند به گونه‌ای که همه تخت‌های بیمارستانی پر می‌شد.
وزیر بهداشت گفت: کار شبانه روزی انجام شد و با کمک همه دستگاه‌های مربوط، توانستیم حجم زیادی واکسن را وارد کشور کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مرگ هر یک نفر بسیار ناراحت کننده و دلخراش است، گفت: میزان مرگ و میر از ۷۰۰ نفر در روز به ۱۲۴ نفر در روز کاهش یافت و میزان بستری شدگان نیز به روزانه هزار و ۴۰۰ و بیماران (سرپایی) به حدود هفت هزار نفر کاهش یافت و این وضعیت نوید آینده را می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه باید آمادگی لازم را برای پیک ششم کرونا داشته باشیم، افزود: انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند بسیار کمک کند تا زمانی که به ایمنی جمعی نرسیدیم باید ماسک بزنیم و فاصله‌های فیزیکی را رعایت کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه به میزان واکسیناسیون محدودیت‌ها برداشته می‌شود، گفت: انجام واکسیناسیون در جهت برداشتن محدودیت‌ها است.
وزیر بهداشت افزود: بر اساس مطالعات، کسانی که واکسن می‌زنند عوارض کرونا در آنها نادر است و در آنها مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا وجود ندارد در برخی موارد, فرد ممکن است پیش از واکسن یا همزمان با واکسن به کرونا مبتلا شود و فوت کند.
احتمال لغو منع تردد شبانه و سفر بین استانی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
احتمال لغو منع تردد شبانه و سفر بین استانی در ایران
عین اللهی خاطر نشان کرد: برای ایجاد ایمنی ناشی از واکسن باید حدود ۲ ماه از واکسن زدن سپری شود تا فرد در مقابل این بیماری ایمن شود.
وزیر بهداشت گفت: واکسن سینوفارم موجود و مورد استفاده در کشورمان واکسن اصلی پکن هست و مردم نباید به مطالب فضای مجازی توجه کنند.
عین اللهی با اشاره به اینکه انواع واکسن کرونای موجود در جهان در کشورمان تولید شده است افزود: علت اینکه واکسن را وارد می‌کنیم این است که زمان برای ما مهم است و باید زودتر به ایمنی برسیم اگر بخواهیم معطل تولیدات داخلی واکسن شویم تا به ۱۶۰ میلیون دوز واکسن مورد نیاز برسیم باید خیلی صبر کنیم در حالی که اکنون برای ما حتی یک ساعت هم مهم است.
وزیر بهداشت گفت: خروج و ورود به کشور حتماً باید با واکسیناسیون باشد و باید کارت واکسیناسیون یا پی سی آر منفی داشته باشند.
عین اللهی در پاسخ به این پرسش که آیا کارمندانی که واکسن نزده‌اند باید هر ۷۲ ساعت تست دهند، گفت: این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نیست زیرا قابل انجام نیست.
عین اللهی اضافه کرد: آموزش و پرورش در صورتی می‌تواند بازگشایی مدارس را انجام دهد که بیش از ۷۰ درصد ۲ دوز واکسن خود را دریافت کنند.
وی گفت: سرعت واکسیناسیون در آموزش و پرورش خوب است و امیدواریم تا اواخر آبان به هدف اصلی خود برسد و این می‌تواند زمینه بازگشایی مدارس شود.
وزیر بهداشت گفت: میزان مرگ و میر در کودکان کم است اما ناقل هستند و این موضوع نگرانی ایجاد می‌کند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала