انهدام اهداف دشمن با بمب یاسین ۹۰ در رزمایش نیروی هوایی ایران

© Photo / IRNAانهدام اهداف دشمن با بمب یاسین ۹۰ در رزمایش نیروی هوایی ایران
انهدام اهداف دشمن با بمب یاسین ۹۰ در رزمایش نیروی هوایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
در مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش نیروی هوایی ایران تحت عنوان اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، اهداف حیاتی دشمن فرضی با استفاده از بمب بومی و دورایستای یاسین ۹۰ منهدم شد و همچنین شکاری رهگیرهای نهاجا نیز در ارتفاع پست به تمرین رزم هوایی پرداختند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران گفت: در اولین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای بمب افکن سنگین اف۴ و اف ۵، مجهز به موشک های نقطه‌زن، هوشمند و هدایت شونده و هواپیمای اف۷ مجهز به بمب بومی دورایستا یاسین ۹۰ و راکت‌های ساخت داخل و با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی توسط خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی ارتش، اهداف حساس و حیاتی دشمن فرضی را در زمین و دریا با موفقیت منهدم کردند.
آغاز رزمایش هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
آغاز رزمایش هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش ایران
وی افزود: همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ نهاجا نیز با اجرای عملیات برد بلند و با استفاده از اصل غافلگیری، اهداف حیاتی و همچنین رادارهای زمینی دشمن را با استفاده موشک‌های بهینه‌سازی شده لیزری و راداری مورد اصابت قرار دادند.
امیر واحدی اظهار کرد: همچنین ماموریت تاپ کاور و عملیات سوخت گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷، به منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست، توسط جنگنده‌های اف۱۴ با موفقیت انجام شد و در سناریوی دیگری از رزمایش نیز هواپیماهای میراژ اف-۱ و بمب‌افکن اف-۴ با پرواز در ارتفاع پست و با همراهی جنگنده‌های اف-۱۴ عملیات رهگیری هوایی را با موفقیت تمرین کردند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: همچنین جنگنده های اف ۵ و میگ ۲۹ اقدام به عملیات و رزم هوایی در شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد نمودند که در این رزم هوایی، موشک شلیک شده از سوی هواپیمای دشمن فرضی با موشک هوا به هوا، رهگیری و منهدم شد.
وی به اجرای عملیات بارریزی توسط هواپیماهای سی ۱۳۰ در این رزمایش اشاره کرد و گفت: کلیه مراحل این رزمایش که به صورت متمرکز از ستاد نهاجا فرماندهی و راهبری می‌شود با نظارت ناظران و ارزیابان ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاءدر حال برگزاری است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала