آغاز رزمایش هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش ایران

© Photo / IRNAآغاز رزمایش هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش ایران
آغاز رزمایش هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
فاز عملیاتی دهمین رزمایش "اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت" نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز آغاز گردید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش "اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت" نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس دفتر رهبر ایران، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با شرکت گسترده هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش این کشور آغاز شد.
 پهپاد رزمی کمان-12  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2020
اولین پهپاد ارتش ایران در رزمایش ذوالفقار 99 عملیاتی شد
امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران در این خصوص اظهار داشت: این رزمایش برای اولین به صورت غیر متمرکز، با حضور تمامی پایگاه های نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه شهید بابایی اصفهان، شهید یاسینی بوشهر، شهید عبدالکریمی بندرعباس، وحدتی دزفول و شهید فکوری تبریز و با  هدایت و فرماندهی مستقیم از پست فرماندهی در ستاد نیروی هوایی ارتش انجام می شود.
واحدی بیان داشت: در این رزمایش فرماندهی با خلبانان حاضر در جنگنده ها برای اجرای عملیات به صورت مستقیم ارتباط برقرار می کند و اهداف جنگنده‌ها از پست فرماندهی تعیین می شود. در نخستین مرحله از رزمایش تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در شرایط مختلف و با استفاده از بمب‌های هوشمند، بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان جوان کشور تمرین شد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران خاطرنشان کرد: پیش از آغاز فاز عملیاتی رزمایش، هواپیماهای شناسایی و عکسبرداری آر اف۴ با بهره‌گیری از دوربین بومی و پیشرفته «سمات»، پهپادهای کمان ۱۲ و هواپیمای گشت دریایی P-۳F به جمع آوری اطلاعات سیگنالی، شنود الکترونیکی و عکس‌برداری از منطقه عمومی رزمایش پرداختند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала